مزایای نرم افزار حسابداری ابری

مزایای نرم افزار حسابداری ابری شرکتی برای کسب و کارهای کوچک


نرم افزار حسابداری ابری برای کسب و کارهای کوچک تا بزرگ طراحی شده است؛ اما آمار نشان می‌دهد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تمایل بیشتری به استفاده از نرم‌افزار حسابداری ابری نشان می‌دهند. بررسی‌ها نشان می‌دهد در بازار بین‌المللی، بیش از 60% حسابداران ترجیحشان نرم‌افزار حسابداری ابری است. امکانات و راهکارهایی که این سیستم ارائه می­‌دهد، برای مدیریت یکپارچه کسب و کار حیاتی است. اگر حسابدار یا صاحب کسب و کار هستید، لازم است اطلاعاتی کامل از نرم افزار حسابداری ابری به عنوان مهم­ترین ابزار کسب و کار و سازمان داشته باشید. تمام جزئیات لازم را در این مقاله از سپیدار سیستم ارائه کرده‌­ایم. در نهایت می­توانید بهترین نرم افزار حسابداری مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید.

هزینه های کمتر با استفاده از نرم افزار حسابداری ابری

نرم افزار حسابداری ابری شرکتی به نسبت امکاناتی که دارد، بسیار مقرون به صرفه است. همه کسب و کارهای کوچک و نوپا امکان تهیه آن را دارند. سیستم ERP یا نرم افزارهای یکپارچه هزینه بیشتری را نسبت به نرم افزار حسابداری ابری در بر می‌­گیرند. این مقرون به صرفه بودن از 4 جهت است:

1- نرم افزار ابری حسابداری قیمت پایین­‌تری نسبت به دیگر سیستم­‌های حسابداری دارد.

2- در سیستم‌­های دیگر، خدمات پشیتبانی و آموزش کاربر، صدور قفل، به روزرسانی، مدیریت و نگهداری داده‌­ها هزینه دارد. در صورت عدم نیاز به این خدمات، هزینه­‌ها قابل بازگشت نیست. از مزایای نرم افزار حسابداری ابری این است که هزینه ماهانه پرداخت می­‌کنید. زمانی که به آن نیاز نداشته باشید، مبلغی نمی‌­پردازید.

3- راه­‌اندازی سیستم حسابداری ابری نیازی به تجهیزات و زیرساخت‌­های نرم افزار سنتی ندارد. با حذف این تجهیزات و با به کارگیری اینترنت، دسترسی به اطلاعات آسان شده و هزینه‌­ها کم می‌­شود.

4- پشتیبانی امور امنیتی نرم افزار حسابداری ابری، اتوماتیک انجام می‌­شود. بنابراین نیازی به نیروی انسانی نیست و هزینه نگهداری کاهش می‌­یابد.

خلاصه بخواهیم بگوییم، شما با خرید نرم‌افزار حسابداری ابری فقط نیاز است که آنلاین باشید. نه نیازی به خرید سرور دارید و نه نیازی به خرید شبکه. شما بابت امنیت سیستم پول سخت‌افزار و نرم‌افزار (آنتی‌ویروس و…) نمی‌پردازید. همچنین نگهداشت سخت‌افزار و نرم‌افزار در سازمان نیازمند استخدام نیروی متخصص امنیت و شبکه است. شرکتی که نرم‌افزار حسابداری ابری ارائه می‌کند، تمامی این موارد را به جای شما هزینه کرده. بنابراین هزینه‌های شما کمتر و سرمایه‌گذاری در حسابداری ابری مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

هزینه نرم افزار حسابداری ابری

امنیت بیشتر با نرم افزار ابری حسابداری

نرم افزار حسابداری ابری از امنیت بالایی برخودار است. این امر ناشی از مواردی است که در ذیل آورده‌ایم:

1- ذخیره داده­‌ها در چندین سرور، جدای از سرور سایت است. وضعیت امنیت این سرورها به صورت شبانه روزی بررسی می‌شود. چندین لایه افزونگی (redundancy ) در سیستم ابری، احتمال از بین رفتن اطلاعات را از هر طریقی، به صفر می­‌رساند. بسیاری از حسابداران با واحد پشتیبانی سپیدار سیستم تماس می‌گیرند و می‌گویند که به دلیل ویروسی شدن سرور، اطلاعاتشان از بین رفته است. حال آنکه مشتریان سپیدار ابری هیچ وقت با این مساله مواجه نمی‌شوند. چرا که امنیت اطلاعاتشان توسط تیم تولید سپیدار سیستم تضمین شده است.

2- اطلاعات به دو صورت نرم افزاری و سخت افزاری محافظت می­‌شوند. در روش نرم افزاری، همه اطلاعات و داده‌­ها در این نرم افزار، رمزنگاری می­‌شوند. با روش کدگذاری، داده­‌ها، به راحتی قابل فهم نیستند. این یکی از روش­‌های مطمئن نگهداری ایمن اطلاعات است. داده‌­های نرم افزار ابری حسابداری از طریق اینترنت بر روی سرور قرار می‌­گیرد. این نرم افزار بر روی هیچ یک از کامپیوترهای سازمان نصب نیست. پس اطلاعات از لحاظ سخت افزاری هم در امنیت هستند.

3- در صورت بروز مشکلی که موجب از بین رفتن اطلاعات می­‌شود، بازیابی اطلاعات از سیستم ابری، به سادگی امکان پذیر است.بکاپ‌های منظم روزانه و هفتگی باعث می‌شود که داده‌های شرکت‌ها امن و ایمن باقی بمانند.

4- به روز رسانی امنیت نرم افزار حسابداری ابری بدون دخالت نیروی انسانی و به صورت خودکار انجام می‌­شود. این موضوع درصد خطا را کاهش داده و امنیت اطلاعات را افزایش می‌­دهد. بسیار پیش‌ می‌آید که حسابدار فراموش می‌کند هنگام اتمام کار با نرم‌افزار بکاپ بگیرد. حال آنکه سیستم حسابداری ابری اتوماتیک و در زمان‌های منظم بکاپ می‌گیرد و نگرانی بابت از بین رفته داده‌های مالی وجود ندارد.

نکته:

امنیت نرم افزار ابری حسابداری با این تدابیر، تأمین می­‌شود:

  1. رمز عبور ایمن
  2. سیستم احراز هویت چند عاملی همچون اثر انگشت، شناسایی صدا و چهره
  3. نظارت بر فعالیت اینترنتی همچون امکان مشاهده آخرین ورود به سیستم
  4. آنتی ویروس
  5. محافظت از نرم افزار در برابر هر نوع هک و فیشینگ مانند خدمت آموزش تدابیر امنیتی به کارکنان

نحوه ذخیره اطلاعات و دسترسی آسان

یکی از مزایای نرم افزار حسابداری ابری امکان نامحدود ذخیره اطلاعات و دسترسی به آنها است. ظرفیت نامحدود حافظه سرورها امکان ذخیره حجم زیادی از اطلاعات را فراهم می­‌کند. ذخیره داده‌­ها در نرم افزار حسابداری ابری به گونه‌­ای است که در هر محل و زمان قابل دسترسی هستند. به کارگیری اینترنت این امکان را به راحتی فراهم کرده است.

ذخیره اطلاعات به صورت دستی انجام نمی­‌شود. همین امر خطاها را به شدت کاهش می‌­دهد. بدون اینترنت فاکتورها را ثبت می­‌کنید و از اتصال به اینترنت در محیط ابری نرم افزار ذخیره و ثبت می­‌شوند. به این صورت، به روزرسانی اطلاعات نرم افزار کاملا خودکار صورت می­‌گیرد.

به اشتراک گذاری داده­‌ها در نرم افزار حسابداری ابری

به اشتراک گذاری ساده‌تر و سریع‌تر داده­‌ها در نرم افزار حسابداری ابری

اشتراک داده­‌ها با نرم افزار حسابداری ابری قابل انجام است. امکان همکاری بیشتر از طریق انتقال سریع داده‌­ها، دیگر مزیت حسابداری ابری است. می­‌توانید اطلاعات مالی را با نرم افزارهای دیگر به اشتراک بگذارید. در هر زمان و در هر مکانی اطلاعات در دسترس کاربر است. بنابراین محدودیتی برای به اشتراک‌گذاری داده‌ها و گزارش‌های مدیریتی وجود ندارد.

اطلاع همیشگی از وضعیت مالی

با دسترسی دائمی به نرم افزار حسابداری ابری، مدیریت مالی شرکت آسان می‌­شود. صورت­‌های مالی و امور ثبتی مرتب و هماهنگ با تمام شعبه‌­ها، در حال به روز رسانی است. در هر زمان و مکان، امکان گزارش­ گیری از سیستم وجود دارد. گزارش‌­های مالی در نرم افزارهای حسابداری ابری دقیق‌­تر از سیستم حسابداری سنتی است.

ارتباط با اعضای بخش حسابداری

نرم افزار حسابداری ابری برای کسب و کارهای کوچک این خدمت را فراهم می­‌کند تا با حسابدار خود همکاری بهتری داشته باشید. در محیط نرم افزار، با همکاران و نیروها در ارتباط خواهید بود. اطلاعات مالی مورد نیاز را دریافت می‌­کنید. برای حسابرسی و فروش بیشتر در قالب یک تیم مالی تصمیم‌­گیری خواهید کرد.

شخصی سازی محیط نرم افزار ابری حسابداری

با توجه به نیاز سازمان و نیرو می­‌توان محیط نرم افزار حسابداری ابری را تنظیم کرد. داشبورد مخصوص شما قابلیت شخصی‌سازی دارد و امکانات مورد نیاز را در دسترس شما قرار می­‌دهد.

سرعت عمل در حسابداری و حسابرسی

مزایای نرم افزار حسابداری ابری با حذف پرونده‌­های فیزیکی و صورت حساب­‌ها به اوج خود می­‌رسد. داده‌­ها در فضای ابری ذخیره می­‌شوند و دیگر نیازی به نگهداری تعداد زیادی فاکتور و پرونده در بایگانی نیست. با یک کلیک تمام حساب و کتاب­‌ها قابل مشاهده است. هماهنگی بین بخش‌­های حسابداری در لحظه صورت می­‌گیرد. میزان خطا کاهش می­‌یابد و سرعت حسابداری بیشتر می‌­شود.

پشتیبانی نرم افزار حسابداری ابری

پشتیبانی نرم افزار حسابداری ابری

بهتر است نرم افزار حسابداری ابری برای کسب و کارهای کوچک از شرکت‌­های معتبر خریداری شود. این شرکت‌ها ارائه دهنده خدمات پشتیبانی مدرن هستند.برای توسعه نرم افزار خود برنامه دارند. کار با نرم افزار را آموزش می­‌دهند.ضمن این که در سریع­ترین زمان ممکن، پاسخگوی مشتریان خود هستند. نرم‌افزار حسابداری ابری قیمتش پایین‌تر از نرم‌افزارهای معمول است اما حواسمان باشد که داده‌های مالی و اطلاعات حسابداری را به چه کسی می‌سپاریم. ما در این مقاله درباره معایب نرم‌افزار حسابداری رایگان صحبت کردیم.

مقیاس پذیری نرم افزار حسابداری ابری

این مهم‌­ترین مزیت نرم افزار حسابداری ابری برای کسب و کارهای کوچک است. با افزایش حجم اطلاعات و تراکنش‌­ها، مشکلی در این کسب و کارها ایجاد نمی‌­شود. مقیاس نرم افزار ابری به نسبت خدمات و تقاضا، به راحتی قابل افزایش است.

حسابداری بدون نیاز به پرونده ها

تمامی داده­‌ها و اطلاعات مالی و حسابداری از طریق نرم افزار در سرور ذخیره می‌­شود. پردازش اطلاعات در نرم افزار ابری در سرور انجام می­‌شود. بنا بر این نیازی به همراه داشتن حجم زیادی اسناد مالی، برگه‌­های صورت مالی و حتی هارددیسک نخواهید داشت. نسخه پشتیبان از اطلاعات هم مرتب گرفته می‌­شود.

کاربری آسان در نرم افزارهای ابری

کاربری آسان

کار با نرم افزار ابری حسابداری بسیار ساده است. نیازی به نصب روی سیستم ندارد. برای کار با آن تنها به اینترنت و مرورگر نیاز دارید. تیم پشتیبانی نرم افزار هم محیط داخل آن را آموزش می­‌دهند. حتی کسانی که تجربه کار با نرم افزار حسابداری ندارند به راحتی می­‌توانند از آن استفاده کنند. نرم افزار حسابداری ابری برای کسب و کارهای کوچک که درک عمیقی از سیستم حسابداری ندارند، طراحی مناسبی دارد.

ابزار مناسب دورکاری مدیران و نیروها

نرم افزار ابری حسابداری یک سیستم حسابداری همراه است. نیروهایی که امکان حضور دائمی یا موقت در محل کار ندارند، می­‌توانند از هر مکان و زمانی مشغول به کار باشند. مدیران به راحتی در سفر یا محل کار امکان دسترسی و مدیریت حسابداری کسب و کار را دارند.

به این ترتیب، با سرعت بیشتری کارهای مالی را می‌­توان انجام داد. پس نیازی نیست حتما در محل کار حضور داشت. با نرم افزار ابری، امکان فعالیت نیروهای حسابداری حتی دور از سازمان وجود دارد.

قابل استفاده در تمام سیستم ها

با هر دستگاهی مثل موبایل تبلت کامپیوتر و لپ تاپ به سیستم ابری دسترسی دارید. تنها کافی است به اینترنت متصل شوید. تمام اطلاعات و امکانات را با هر یک از این دستگاه در اختیار دارید.

عملیات جاری کمتر

نرم‌افزارهای ابری فرایندهای جاری کسب‌وکارتان را کاهش می‌دهد. عملیات جاری کسب‌وکار شامل چه مواردی می‌شود؟ ما برای شما برخی از آن‌ها را لیست می‌کنیم. خودتان ارزیابی کنید چه مقدار زمان و انرژی ذخیره می‌شود:

  • حذف فرایند نصب نرم‌افزار
  • حذف گزارش‌گیری از نرم‌افزار و ارسال برای سایرین
  • وابستگی کمتر به حضور در شرکت
  • حذف پشتیبان‌گیری از نرم‌افزار
  • حذف فرایند ذخیره‌سازی بکاپ‌ها
  • حذف فرایندهای نگهداشت سرور
  • حذف فرایندهای امنیت اطلاعات
  • حذف فرایندهای استخدام نیروهای IT

همواره آپدیت به آخرین نسخه محصول

حسابداران بسیاری از نیازهایشان در آپدیت‌های نرم‌‎افزاری رفع می‌شود. هر آپدیت نرم‌افزار تعداد زیادی ویژگی (فیچر) جدید به همراه دارد تا بهره‌وری مدیریت مالی در سازمان بیشتر شود. اما متاسفانه سیستم‌های ویندوزی و آفلاین معمولا آپدیت نیستند. خبر خوب این است که نرم‌افزارهای حسابداری ابری اتوماتیک آپدیت می‌شوند. پس همواره خیالتان راحت است که نرم‌افزار حسابداری شما به آخرین نسخه نرم‌افزاری ارتقا یافته.

مزایای نرم افزار حسابداری ابری شرکتی برای کسب و کارهای کوچک در یک نگاه

  • قیمت مناسب
  • مقرون به صرفه از نظر زمان و هزینه
  • بدون نیاز به صرف هزینه هنگفت برای خرید سخت افزار و نرم افزار
  • قابل دسترس در هر زمان و مکان
  • امنیت در دسترسی، نگهداری و حفظ اطلاعات
  • به روزرسانی نرم افزار ابری حسابداری به صورت اتوماتیک
  • کاربرد راحت و آسان
  • قابلیت شخصی­‌سازی بر اساس نیاز کاربران و سازمان
  • پشتیبانی آموزش کار با نرم افزار توسط سازنده
  • قابلیت گزارش­گیری دقیق
  • عدم نیاز به همراه داشتن حجم زیادی از برگه­‌های اسناد و صورت مالی
  • هماهنگی لحظه‌­ای اطلاعات مالی در تمام بخش های حسابداری
  • امکان به اشتراک گذاری اطلاعات
  • امکان ذخیره اطلاعات و دسترسی آسان به آن­ها
  • انعطاف و مقیاس پذیری نرم افزار ابری
  • پشتیبانی قوی ارائه‌­دهنده نرم افزار
  • امکان شخصی سازی محیط نرم افزار با توجه به نیاز سازمان و کاربر
  • قابل استفاده در تمام دستگاه­‌ها
  • افزایش سرعت عمل کارمندان و مدیران
  • امکان همکاری و ارتباط بهتر با همکاران و مدیران
  • تسهیل شرایط دورکاری نیروها و مدیران
  • اطلاع همیشگی مدیران از وضعیت مالی سازمان