نرم افزار حسابداری ابری

مزایا و معایب نرم افزار حسابداری ابری رایگان | تصمیم‌گیری آگاهانه


استفاده از نرم افزار حسابداری نقش مهم و مؤثری در مدیریت امور مالی کسب و کار شما دارد. میزان استفاده از نرم افزارهای حسابداری با پیچیده‌شدن فرایندهای کسب‌وکار و رقابت شدیدتر در بازار کار، افزایش بسیار چشمگیری داشته است. نرم افزار حسابداری ابری رایگان از جمله نرم افزارهای حسابداری است که برای انجام امور حسابداری و مدیریت مالی کسب و کارها از آن استفاده می‌شود.

استفاده از نرم افزار مالی ابری رایگان مزایا و معایب متعددی دارد. اگر قصد تهیه نرم افزار مالی رایگان برای کسب و کارتان را دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله به صورت کامل به بررسی نرم افزار حسابداری ابری رایگان، معایب استفاده از آن و معرفی بهترین نرم افزار حسابداری کسب و کارها خواهیم پرداخت.

نرم افزار حسابداری ابری چیست؟ همان نرم افزار حسابداری آنلاین است؟

پیش از هر چیز بهتر است یک تعریف کامل از نرم افزار حسابداری ابری داشته باشیم. با استفاده از نرم افزار حسابداری ابری، دیگر نیازی به تجهیزات شبکه و زیرساخت نخواهید داشت و همه امور حسابداری در یک بستر آنلاین انجام خواهد شد. از همین بابت است که به نرم‌افزارهای حسابداری ابری، نرم افزار حسابداری آنلاین یا نرم‌افزار حسابداری تحت وب هم می‌گویند. ویژگی متمایز نرم افزار حسابداری ابری یا تحت وب، امکان بررسی اسناد و امور حسابداری، بدون نیاز به حضور در شرکت است. فقط  کافی است که آنلاین باشید. شما با نرم افزار حسابداری ابری در هر مکانی و با هر دستگاهی متصل به اینترنت (دسکتاپ، لپتاپ، موبایل و تبلت)، به داده‌های حسابداری دسترسی دارید.

چرا نرم افزار حسابداری ابری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از نرم‌افزار حسابداری تحت وب جذاب‌تر است؟

ویژگی متمایز دیگر نرم‌افزار حسابداری ابری نسبت به نرم‌افزارهای حسابداری تحت وب و ویندوزی، کاهش هزینه بابت نگهداشت، امنیت و سخت‌افزار است. نرم‌افزار حسابداری ابری نیازی به هزینه‌های مرتبط به سخت‌افزار و زیرساخت ندارد که همین کاهش هزینه باعث افزایش جذابیت این‌ نرم‌افزار می‌شود.

با استفاده از نرم افزار حسابداری ابری می‌توانید در همان لحظه‌ای که شعب اطلاعات حسابداری را ثبت می‌کنند، دیتا‌ها را مشاهده، بررسی و تحلیل کنید. نرم افزار سپیدار ابری محصولی از سپیدار سیستم است که ابزاری مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک است.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری ابری | از بهترین نرم‌افزار حسابداری انتظار داشته باشید

نرم افزار حسابداری ابری مانند یک نرم افزار حسابداری سیستمی تمام نیازهای شما را در زمینه حسابداری اعم از ارائه اظهارنامه مالیاتی، گزارش‌گیری و پرداخت مالیات (مالیات چیست؟) به خوبی پاسخ می‌دهد. این نرم افزار با ویژگی آنلاین بودن یا تحت وب بودن، در مقایسه با نرم افزار حسابداری ساده، امکانات ویژه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. از مهم‌ترین امکانات و مزایای استفاده از این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش هزینه‌های مربوط به تمهید زیرساخت از جمله شبکه
  • دسترسی به نرم‌افزار حسابداری ابری از هر نقطه
  • تسهیل شرایط دورکاری برای کارکنان و مدیران
  • پرداخت هزینه به ازای میزان استفاده
  • تسریع فرایندها با تسریع دسترسی به داده‌ها (فقط 8 تا 5 عصر، واحد مالی فعال نیست)
  • امکان اشتراک اطلاعات و داده‌های نرم‌افزار حسابداری ابری با سایر نرم‌افزارها
  • به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزار حسابداری ابری و عدم نیاز به پرداخت هزینه بیشتر
  • حذف فرایند طولانی نصب نرم‌افزار
  • حذف قفل سخت‌افزاری و مسائل مرتبط به آن از جمله مفقودی یا سوخته شدن قفل
  • تضمین امنیت نرم‌افزار با بکاپ‌گیری منظم
  • کاهش هزینه‌های امنیتی از جمله هزینه‌های تیم، سخت‌افزار و نرم‌افزارهای امنیتی از جمله آنتی‌ویروس‌ها
  • اطمینان از به‌روز بودن نرم‌افزار (در نرم‌افزار ابری، به‌روزرسانی‌ها اتوماتیک است)
  • تعریف سطوح مختلفی از دسترسی کاربران
ویژگی نرم افزار حسابداری ابری

معایب استفاده از نرم افزار حسابداری ابری رایگان | شکست قطعی در پروژه

با استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری رایگان و خدماتی که این نرم افزار در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، معمولاً با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شوید. اگر یک شرکت شناخته شده بخشی از خدمات خود مانند آموزش یا پشتیبانی را به صورت رایگان در اختیار مشتریان خود قرار دهد، این موضوع باعث افزایش رضایت مشتریان آن‌ها خواهد شد و نتایج بسیار مثبتی به دنبال خواهد داشت. اما در اختیار قرار دادن صفر تا صد یک نرم افزار مالی به صورت رایگان و استفاده از آن، ریسک‌های قابل توجهی دارد. از مهم‌ترین معایب استفاده از این نرم افزارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغات گسترده و آزار دهنده
  • کمبود امکانات در نرم افزار
  • عدم پشتیبانی و آموزش اصولی در مراحل مختلف استفاده از نرم افزار
  • از دست رفتن ناگهانی اطلاعات مالی شرکت
  • تطبیق محدود اصول نوشتن نرم‌افزار با استانداردهای حسابداری
  • محدودیت در امکانات نرم‌افزار حسابداری
  • اضافه نشدن امکانات جدید به سیستم
معایب استفاده از نرم افزار حسابداری ابری رایگان

نباید فراموش کنیم که نرم‌افزارهای حسابداری، مبتنی بر استانداردهای قانونی کشور هستند. بنابراین به شکل مستمر باید با کمک متخصصان حسابداری و مالی به‌روز شوند. همچنین باید مطابق با اصول حسابداری باشند. بنابراین علاوه بر نیاز به متخصص مالی، به تیم توسعه محصول و برنامه‌نویسی نیاز دارد. در مجموع باید گفت که تولید و توسعه نرم‌افزار حسابداری کار کم‌هزینه‌ای برای کسب‌وکارها نیست. اگر نرم‌افزاری به طور کامل رایگان ارائه می‌شود، باید ریسک‌های آن را هم پذیرفت. شما با خرید نرم‌افزار حسابداری ابری، موضوعاتی مثل تطبیق نرم‌افزار با اصول حسابداری و مالیاتی کشور، امنیت اطلاعات و تمهید زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به ارائه‌دهنده نرم‌افزار می‌سپارید. بعید است یک شرکت چنین خدماتی را با کیفیت بالا و رایگان ارائه کند.  در مجموع استفاده از نرم افزار حسابداری ابری رایگان فقط به کسب‌وکارهایی پیشنهاد می‌شود که امور حسابداری کسب‌وکار بسیار بسیار محدود است و یا کسب‌وکار هنوز فعالیتی ندارد.

چه نرم افزاری را جایگزین نرم افزار حسابداری ابری رایگان کسب و کارمان کنیم؟

پس از آشنایی با معایب نرم افزار حسابداری ابری رایگان بدون شک به دنبال یک نرم افزار حسابداری پیشرفته برای کسب و کار خود هستید. نرم افزارهای حسابداری متعددی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به نیاز و هزینه موردنظرتان، آن را خریداری کنید. نرم افزار حسابداری سپیدار از جمله نرم افزارهای پرفروش و و خوشنام در بازار است.

سپیدار با طراحی منحصربه‌فردی که دارد، انتخابی بسیار ایده آل برای حسابداری شرکت‌ها و موسسات است. شرکت سپیدار سیستم با ارائه ویدئوهای آموزشی، پادکست‌های جامع و مقالات آموزشی متنوع به صورت رایگان در زمینه آموزش مالیات، تهیه لیست مالیات حقوق و کلیه مطالب مربوط به امور حسابداری، نقش بسیار تأثیرگذاری در آموزش صحیح مدیریت امور کسب و کارها ایفا کرده است. اگر به دنبال یک مرجع قوی و یک نرم افزار حسابداری فوق حرفه‌ای هستید، خدمات سپیدار سیستم را از دست ندهید.

چرا نرم افزاری حسابداری سپیدار را انتخاب کنیم؟

همان‌طور که مطالعه کردید نرم افزار حسابداری سپیدار با طراحی ویژه و ارائه خدمات متنوع، بهترین انتخاب برای مدیریت امور مالی کسب و کارهای مختلف است. آموزش جامع و فوق العاده این نرم افزار در کنار پشتیبانی قوی آن یکی از مهمترین دلایل انتخاب نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم توسط کسب و کارهای مختلف است.

سپیدار، بهترین نرم افزار حسابداری ابریALT

این نرم افزار با کاربری بسیار راحتی که دارد کلیه نیازهای یک کسب و کار را در زمینه انجام امور مالی پاسخ می‌دهد. 70،000 مشتری، نمادی از اعتماد شرکت‌ها به سپیدار است. از ویژگی‌های مهم این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربری آسان و گرافیک مناسب برای استفاده و کارکرد سریع حسابداران
  • قابلیت شخصی سازی نرم افزار حسابداری سپیدار بر اساس نیازهای سازمان و تعداد کاربران
  • قابلیت به روز رسانی نرم افزار
  • پشتیبانی باکیفیت
  • آموزش جامع و کامل کار با نرم افزار
  • امنیت بالای نرم افزار و مقاوم بودن آن در برابر هک شدن
  • قابلیت گزارش گیری ماهانه و سالانه امکان تعیین سطوح دسترسی مختلف

خرید نرم افزار حسابداری سپیدار، مدیریت حرفه‌ای امور مالی کسب و کارها

در این مقاله با بررسی معایب استفاده از نرم افزار حسابداری ابری رایگان، شما را با بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای مختلف آشنا کردیم. نرم افزار سپیدار با کیفیت بالا و ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد به یکی از انتخاب‌های اصلی کسب و کارهای مختلف در بازار نرم افزارهای حسابداری تبدیل شده است. شرکت سپیدار سیستم فعالیت خود را از سال ۱۳۸۷ آغاز کرده و در این مدت کوتاه توانسته به یکی از بزرگترین شرکت‌های نرم افزار حسابداری در ایران تبدیل شود.

این شرکت به تازگی با ارائه خدمات نرم افزار حسابداری ابری به یک مرجع کامل برای انتخاب نرم افزار حسابداری کسب و کارها تبدیل شده است. اگر قصد تهیه و استفاده از نرم افزارهای حسابداری ابری شرکت سپیدار سیستم را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت سپیدار سیستم مراجعه کرده یا با شماره 02181022000 تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان هستند.