سکوی ابری چیست و چه کاربردی دارد؟

سکوی ابری چیست و چه مزایایی برای هر کسب‌و‌کار دارد؟


از مزایای رایانش ابری یا سکوی ابری چه مقدار اطلاعات دارید؟ استفاده از رایانش ابری برای کسب‌و‌کارها در گذشته یک ایده جذاب بود، اما در حال حاضر این مسئله به یک ضرورت برای کسب‌و‌کارهای مدرن تبدیل شده است. به کارگیری تکنولوژی در کنار نیازهای روزمره باعث شده است سرعت انتقال داده‌ها بیشتر از قبل باشد. این موضوع در به‌کارگیری فضای ابری بسیار اثربخش است. فضای ابری چیست؟ در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد و مزایای استفاده از سرویس سکوی ابری را بررسی خواهیم کرد. با خواندن این مقاله یک قدم به سمت تکنولوژی نزدیک‌تر خواهید شد.

Paas یا سکوی ابری چیست؟

در سکوی ابری سرویس دهی بدون محدودیت مکانی انجام شده و بر اساس تقاضا و نیاز کاربر صورت خواهد گرفت. به‌طورکلی استفاده از سکوی ابری موجب افزایش سرعت خدمات پردازشی می‌شود؛ این امر بر بستر اینترنت انجام خواهد شد. در این بین پلتفرم سکوی ابری PaaS یکی از معروف‌ترین مدل‌های رایانش ابری است. مدل‌های رایانش ابری به 3 دسته کلی Saas،IaaS،PaaS تقسیم‌بندی می‌شوند. 

این سرویس‌ها به‌صورت لایه‌ای در مدل‌های مختلف قرار دارند. همچنین سکوی خدمات ابری را می‌توانید به عنوان یک محیط توسعه دهنده نیز در نظر بگیرید. به‌عنوان مثال برخی از خدمات نرم افزار حسابداری ابری را می‌توانید در حالت PaaS مدیریت کنید. در این حالت کاربران می‌توانند در بستر ابری و به‌‌وسیله کلیه ابزارهای دریافت‌شده، اپلیکیشن یا سرویس کاربردی مخصوصی بسازند و در این حالت به‌روزرسانی و نگهداری اپلیکیشن‌ها بر عهده کاربر است.

استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری؛ کاربردی‌ترین ویژگی پلتفرم PaaS

آشنایی با انواع خدمات کاربردی سکوی ابری

پلتفرم PaaS فریم‌ورکی برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کند که بر اساس آن، برنامه‌های مبتنی بر رایانش ابری را توسعه یا سفارش‌سازی می‌کند. ابزارهایی که در سرویس PaaS ارائه می‌شوند، به کسب‌و‌کارهای مختلف این امکان را می‌دهند که داده‌ها را به‌راحتی تجزیه و تحلیل و همچنین استخراج کنند.
بهترین نرم افزار حسابداری ابری که توسط سپیدار سیستم معرفی شده است، کلیه ویژگی‌های متمایز سکوی ابری را دارد. برای استفاده از این خدمات نیازی نیست نرم‌افزار را روی یک سیستم مرکزی نصب کنید و همچنین محدودیتی برای دسترسی به داده‌ها نخواهید داشت.

PaaS عمومی؛ یکی از قابلیت‌های کاربردی سکوی ابری

در پاسخ به پرسش «سکوی ابری چیست» به این نکته باید اشاره کرد که با استفاده از این پلتفرم همه محدودیت‌های تیم توسعه‌دهنده برطرف خواهد شد. در این حالت تیم توسعه‌دهنده تست و استقرار برنامه‌های خود را به‌طورکامل مدیریت خواهد کرد. به‌عنوان مثال در نرم افزار حسابداری تحت وب همه کاربران در هر زمان و مکانی اطلاعات را وارد سیستم می‌کنند و باقی کاربران نیز به این اطلاعات دسترسی دارند.

مدیریت کامل توسعه دهندگان در محیط PaaS

PaaS اختصاصی؛ امنیت بیشتر در کنار دسترسی به کلیه داده‌ها

زیرساخت ابری با فراهم کردن منابع پردازشی و ذخیره‎سازی مورد‌نیاز کاربران به‌صورت لحظه‌ای و آنلاین موجب صرفه‌جویی در منابع مالی شرکت‌ها می‌شود. با در اختیار داشتن PaaS اختصاصی بسیار راحت‌تر به داده‌ها دسترسی خواهید داشت و همچنین خدمات اختصاصی این سرویس باعث امنیت و انطباق بیشتری برای مشتریان می‌شود. 

برای دسترسی بهتر به داده‌های شخصی در کنار پلتفرم PaaS از سرویس فضای ابری رایگان نیز استفاده کنید. با انجام دادن این کار کلیه اطلاعات موردنیاز به‌راحتی در دسترس کاربر قرار خواهد گرفت. 

مزایای استفاده از سکوی ابری و ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پلتفرم

کاربران می‌توانند با استفاده از سکوی ابری در هر زمان و هر جایی از خدمات این پلتفرم به‌راحتی استفاده کنند. هر کاربر به کمک یک مرورگر از سیستم شخصی یا از اپلیکیشن موبایل می‌توانند به سرویس دسترسی داشته باشند و همه اطلاعات سیستم را مشاهده کنند. همچنین در این پلتفرم امنیت ابری تضمین شده است. در نرم‌افزارهای ابری اطلاعات به‌صورت کدگذاری‌شده قرار گرفته است.

به‌روزرسانی سریع در پلتفرم PaaS

در این پلتفرم بر‌خلاف نرم‌افزارهای قدیمی که به‌روزرسانی و ذخیره‌سازی به‌صورت دستی انجام می‌شد، به‌روزرسانی در حالت خودکار انجام می‌شود. علاوه‌بر این، پشتیبان‌گیری خودکار در پلتفرم PaaS بعد از تغییر هر داده و هر عملیات انجام خواهد شد. پشتیبان‌گیری خودکار باعث راحت‌‌تر شدن فرآیند ذخیره‌سازی شده و کاربران دغدغه‌ای از این بابت نخواهند داشت.

ذخیره‌سازی خودکار در رایانش ابری

پلتفرم PaaS و سازگاری با انواع سخت‌افزارها

یکی از نکات مهمی که در رابطه با پاسخ به سوال «سکوی ابری چیست» مطرح می‌شود، صحبت کردن در رابطه با  سازگاری انواع سخت‌افزارها در پلتفرم PaaS است. نرم‌افزارهای ابری و PaaS در بستر اینترنت اجرا می‌شوند. برخلاف سیستم‌های سنتی که به نوع سیستم عامل، کارت گرافیک یا Cpu وابسته‌اند، پلتفرم رایانش ابری روی هر دستگاهی از جمله تلفن همراه، لپ‌تاپ شخصی یا کامپیوتر رومیزی قابل‌اجرا هستند. یکی از ویژگی‌های کاربردی پلتفرم PaaS سازگاری با انواع سخت‌افزارها است.

کاهش هزینه در نرم‌افزارهایی که از رایانش ابری استفاده می‌کنند

یکی دیگر از ویژگی‌های پلتفرم‌های PaaS صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. این‌گونه نرم‌افزارها کاربران را برای استفاده از تجهیزات فیزیکی سنگین معاف می‌کند. کاهش هزینه‌ها در استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری به‌خوبی مشاهده می‌شود. نکته قابل‌‌توجه در کاهش هزینه‌ها، استفاده از ترافیک سروری است که بر اساس نیاز کسب‌و‌کارتان خریداری می‌کنید. با بودجه‌بندی مناسب می‌توانید هزینه‌ها را به‌شدت کاهش دهید.

بازگشت سرمایه با استفاده از پلتفرم PaaS

استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری به‌وسیله پلتفرم رایانش ابری

در این مقاله از مجله سپیدار سیستم به سوال «سکوی ابری چیست» پاسخ دادیم؛ در رابطه با هزینه‌ها و عملکرد پلتفرم PaaS صحبت کردیم و مزایای استفاده از این سیستم را به‌طورکامل شرح دادیم. پلتفرم PaaS  در بیشتر کسب‌و‌کارها قابل استفاده است. همچنین یکی از مهم‌ترین مشاغلی که می‌توانند از این پلتفرم استفاده کنند، واحدهای مالی شرکت‌ها و کارگاه‌ها هستند. با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری سپیدار سیستم به‌خوبی می‌توانید از رایانش ابری این شرکت استفاده کنید.

با استفاده از قابلیت رایانش ابری نرم‌افزار سپیدار سیستم دیگر محدودیت زمانی و مکانی نخواهید داشت. سپیدار سیستم انواع نرم‌افزارهای حسابداری را برای کلیه کسب‌و‌کارها طراحی کرده است. با مراجعه به صفحه اصلی سایت سپیدار سیستم همه خدمات شرکت را می‌توانید مشاهده کنید. در رابطه با رایانش ابری اگر سوالی داشتید با همکاران ما در بخش آموزش بپرسید یا از طریق همین مقاله با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول


Paas یا سکوی ابری چیست؟

در سکوی ابری سرویس دهی بدون محدودیت مکانی انجام شده و بر اساس تقاضا و نیاز کاربر صورت خواهد گرفت. به‌طورکلی استفاده از سکوی ابری موجب افزایش سرعت خدمات پردازشی می‌شود؛ این امر بر بستر اینترنت انجام خواهد شد. در این بین پلتفرم سکوی ابری PaaS یکی از معروف‌ترین مدل‌های رایانش ابری است.

مزایای استفاده از سکوی ابری چیست؟

به‌روزرسانی سریع، سازگاری با انواع سخت‌افزارها و کاهش هزینه‌ها