کتاب با موضوع رایانش ابری

معرفی کتاب با موضوع رایانش ابری (بهترین کتاب ها)


رایانش ابری به معنی ارائه سرویس‌های محاسباتی به وسیله اینترنت هست که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد به جای داشتن زیرساخت‌های محاسباتی، از سرویس‌های ابری استفاده کنند. در واقع رایانش ابری ارائه‌دهنده سرویس‌هایی مثل ذخیره‌سازی داده، پایگاه داده، شبکه و نرم‌افزار است که باعث می‌شود تا کاربران به‌جای ذخیره‌سازی اطلاعات خود روی هارددیسک‌ها، آن‌ها را روی فضای ابری و از راه دور ذخیره کنند. در این مقاله از سپیدار سیستم قصد داریم در طی مطلب به معرفی کتاب با موضوع رایانش ابری بپردازیم تا برای آشنایی بیشتر با این موضوع بتوانید منابع درست و مناسبی پیدا کنید.

معرفی کتاب با موضوع رایانش ابری

در ادامه لیستی از کتاب‌هایی که در زمینه رایانش ابری نوشته شده‌اند آورده و به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

کتاب رایانش ابری و اصول و مفاهیم

کتاب رایانش ابری و اصول و مفاهیم

کتاب رایانش ابری و اصول و مفاهیم اثر امین نظارات، مهدیه معمارزاده و نعیمه محمد کریمی بوده که برای دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد نوشته شده است. این کتاب موضوعات مختلفی درباره رایانش ابری را پوششش می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به تکنولوژی‌های موازی‌سازی، امنیت در محیط‌های ابری، قیمت‌گذاری منابع در محیط‌های ابری، مفاهیم و تعاریف رایانش ابری، سیستم‌های توزیع‌شده، روش‌های زمان‌بندی و … اشاره کرد.

این کتاب شامل 242 صفحه می‌شود و به زبان فارسی در اختیار تمام دانشجویان و کسانی به که مبانی رایانش ابری علاقه دارند، قرار گرفته است.

کتاب مبانی رایانش ابری Cloud Computing

کتاب مبانی رایانش ابری Cloud Computing

کتاب مبانی رایانش ابری یکی دیگر از کتاب‌هایی است که شما را با مفهوم رایانش ابری و اصطلاحات مربوط به آن آشنا می‌کند. چون محیط‌های ابری فراگیر شده و بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند، طولی نمی‌کشد که حتی سازمان‌های کوچک هم در تمام نقاط دنیا به میزبانی ابری روی می‌آورند. از‌همین‌رو داشتن اطلاعات در مورد رایانش ابری خالی از لطف نیست که این کتاب تمام اطلاعات را به شما داده و در درک و شناخت طرح اولیه یک محیط ابری کمک‌تان می‌کند.

این کتاب اثر دریک روانتری و ایلینا کستریلو هست که توسط طیبه محمدی به زبان فارسی ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان به موضوع رایانش ابری قرار گرفته است.این کتاب شامل 204 صفحه می‌شود و آموزش‌های مقدماتی درباره رایانش ابری را در بر دارد. اگر به دنبال معرفی کتاب با موضوع رایانش ابری هستید و اطلاعات زیادی در این زمینه ندارید، پیشنهاد می‌دهیم کتاب Cloud Computing را تهیه کرده و بخوانید.

کتاب رایانش ابری Cloud Computing

کتاب رایانش ابری Cloud Computing

این کتاب شامل 230 صفحه می‌شود و توسط رضا‌مقدم نوشته شده است. کتاب رایانش ابری را می‌توان دروازه‌ای برای ورود به دنیای پردازی ابری و Cloud دانست که اطلاعات مفیدی درباره این حوزه در اختیارتان می‌گذارد. در این کتاب نویسنده به معرفی کامل رایانش ابری پرداخته و سپس انواع مدل‌های ابری را توضیح می‌دهد. او همچنین با معرفی مدل‌های سرویس ابری و تکنولوژی‌های ابری موجود سعی می‌کند تا درک درستی درباره رایانش ابری به مخاطب بدهد. در بخشی از کتاب نویسنده با توضیح ارزش و جایگاه ابری و همچنین استراتژی به کارگیری پردازش ابری سعی می‌کند اطلاعات خواننده را درباره رایانش ابری بیشتر کند. این کتاب موضوعاتی مثل برنامه‌ها در فضای ابری، مدیریت سرویس‌های ابری، امنیت فضای ابری، محرمانگی در فضای ابری و آینده شبکه‌های ابری را هم پوشش می‌دهد.

کتاب مرجع کامل رایانش ابری

کتاب مرجع کامل رایانش ابری

کتاب مرجع کامل رایانش ابری اثری از بری ساسینسکی بوده که توسط نوید فرخی به زبان فارسی ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان به رایانش ابری قرار گرفته است. این کتابی توسط انتشارات علوم رایانه و در 464 صفحه چاپ شده که می‌توانید آن را از کتابخانه‌های معتبر تهیه کنید. در این کتاب درباره رایانش ابری و مشخصات آن، انواع ابر، محاسبه ارزش ابر، نحوه ارتباط با ابر، استفاده از رسانه‌های مختلف در ابر و هر آن‌چه که درباره ابر هست، می‌خوانید.

این کتاب به تمام کسانی که در رشته‌های کامپیوتر یا فناوری اطلاعات مشغول به تحصیل هستند و کسانی که می‌خواهند درباره رایانش ابری اطلاعات کامل و درستی به دست آورند، پیشنهاد می‌شود. پژوهشگران حوزه فناوری اطلاعات و همچنین مدیران و کارکنان مراکز کامپیوتر نیز جزو افرادی هستند که خواندن این کتاب را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.برای اینکه محتوای این کتاب را به خوبی درک کرده و با مفاهیم آن ارتباط بگیرید باید درباره کامپیوتر و مبانی فناوری اطلاعات بدانید و از اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری هم اطلاعاتی داشته باشید.

کتاب رایانش ابری اثر ساندیپ بهوومیک

کتاب رایانش ابری اثر ساندیپ بهوومیک

این کتاب توسط اثر ساندیپ بهوومیک نوشته شده و به وسیله انتشارات آتی‌نگر به مرحله چاپ در کشور ایران رسیده است. این کتاب را مهندس رامین‌مولاناپور و دکتر محسن‌نیک‌رای ترجمه کرده‌اند که می‌توانید آن را در کتابخانه‌های معتبر پیدا کنید.

این کتاب شامل 510 صفحه می‌شود و اطلاعات کامل و جامعی درباره رایانش ابری و محاسبه ابری در اختیارتان می‌گذارد که قطعات دانستن‌شان خالی از لطف نیست.هر چند برخی افراد که این کتاب را تهیه کرده‌اند درباره اصطلاحات سخت به کار برده شده در آن می‌گویند اما با این حال با کمی وقت‌گذاشتن و درک کامل محتوای کتاب، می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره رایانش ابری به دست آورید. این کتاب برای پژوهشگران حوزه فناوری اطلاعات و دانشجویان یا اساتیدی که قصد دارند درباره رایانش ابری بیشتر بدانند، کاربرد دارد.

سخن آخر

ما در این مطلب به معرفی کتاب با موضوع رایانش ابری که بحثی جدید در حوزه فناوری اطلاعات است پرداختیم. با خواندن کتاب‌هایی که ما به شما معرفی کردیم می‌توانید درک کاملی درباره این موضوع داشته و در مورد آن بیشتر بدانید. رایانش ابری اصطلاح جدیدی هست که در حوزه فناوری اطلاعات به کار برده می‌شود و نکات و مفاهیم خیلی زیادی را در دل خود جای داده که فقط با خواندن این کتاب‌ها می‌توانید متوجه آن‌ها شوید. قطعا کتاب‌های دیگری هم درباره رایانش ابری نوشته شده‌اند که ما تمام تلاش خود را کردیم تا بهترین و کاربردی‌ترین کتاب‌ها را معرفی کنیم.

سوالات متداول


بهترین کتاب ها در حوزه رایانش ابری کدام ‌اند؟

کتاب های مطرح در زمینه رایانش ابری به شرح زیر هستند و در مقاله به نقد هر کدام پرداخته ایم:

کتاب رایانش ابری و اصول و مفاهیم

کتاب مبانی رایانش ابری Cloud Computing

کتاب رایانش ابری Cloud Computing

کتاب مرجع کامل رایانش ابری

کتاب رایانش ابری اثر ساندیپ بهوومیک