راهنمای استفاده از خدمات پرتال تامین اجتماعی در مجله سپیدار سیستم

پرتال تامین اجتماعی؛ راهنمای استفاده از خدمات


سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌ای در کشور، همواره خدماتی را برای رفاه حال بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد. این سازمان با راه‌اندازی پرتال تامین اجتماعی، بستر مناسبی را به‌منظور ارائه خدمات الکترونیک به بیمه‌شدگان ایجاد کرده است.
در ادامه این مطلب قصد داریم ابتدا توضیحاتی را درباره این پرتال و نحوه ثبت نام در آن ارائه دهیم؛ سپس توضیحاتی درباره خدمات کاربردی این پرتال در اختیار شما قرار می‌دهیم. خواندن این مطلب را به کلیه افرادی که به نحوی با سازمان تامین اجتماعی ارتباط دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

پرتال تامین اجتماعی؛ درگاهی برای ارائه خدمات غیرحضوری به بیمه‌شدگان

کلیه بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی، کارفرمایان و مستمری بگیران برای انجام خدمات بیمه‌ای می‌توانند از پرتال تامین اجتماعی استفاده کنند. این پرتال با نشانی اینترنتی portal.tamin.ir یا samt.tamin.ir در دسترس همه قرار دارد. برای ورود به این پرتال کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • در نوار جستجو یا صفحه جستجو گوگل نشانی اینترنتی portal.tamin.ir یا samt.tamin.ir را وارد کنید.
  • بعد از کلیک روی نتیجه جستجو، با صفحه ورود به پرتال تامین اجتماعی روبه‌رو می‌شوید.

در این مرحله، برای استفاده از خدمات این پرتال باید نام کاربری و گذرواژه را در قسمت‌های مربوطه وارد کرده و روی گزینه ورود کلیک کنید. درصورتی‌که پیش از این در پرتال سازمان تامین اجتماعی ثبت نام نکرده‌اید، در ادامه مراحل ثبت نام در این پرتال را به شما آموزش می‌دهیم.

صاحبان حرف و مشاغل آزاد باید به این نکته توجه کنند که برای پرداخت بیمه تامین اجتماعی مشاغل آزاد، کافی است وارد سایت تامین اجتماعی به نشانی tamin.ir شوند. در ادامه بعد از ورود به حساب کاربری، از قسمت «بیمه‌شدگان خاص» گزینه «پرداخت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد» را انتخاب می‌کنید و به‌راحتی اقدامات لازم برای پرداخت حق بیمه را انجام می‌دهید.

صفحه اصلی پرتال سازمان تامین اجتماعی

راهنمای ثبت نام در پرتال تامین اجتماعی

برای ثبت نام در پرتال تامین اجتماعی ابتدا به نشانی اینترنتی portal.tamin.ir یا samt.tamin.ir وارد شوید. با ورود به این نشانی، گزینه ثبت نام در سمت چپ قابل‌مشاهده است. با کلیک روی گزینه ثبت نام، صفحه‌ای با جزئیات شرایط ثبت نام باز خواهد شد؛ بعد از فعال کردن گزینه پذیرش قوانین، روی دکمه «تایید و ادامه» کلیک کنید. بعد از تایید قوانین، در صفحه جدید باید اطلاعات لازم به‌منظور ثبت نام از جمله کد ملی، شعبه تامین اجتماعی، شماره بیمه، شماره تلفن و شماره تلفن همراه در قسمت‌های مربوطه وارد شوند.

بعد از ثبت نام، کد ملی شما به عنوان نام کاربری و رمز عبور در نظر گرفته خواهد شد. در ادامه بعد از تکمیل اطلاعات در کادرهای مربوطه، روی دکمه ثبت نام کلیک فرمایید. درصورتی‌که صحت اطلاعات واردشده تایید شود، فرآیند ثبت نام در پرتال تامین اجتماعی تکمیل شده و سیستم پیغام «ثبت با موفقیت انجام شد» را نمایش می‌دهد. بعد از تکمیل ثبت نام به صفحه ورود هدایت خواهید شد تا نام کاربری و رمز عبور خود (کد ملی) را وارد کنید.

اگر برای اولین بار وارد حساب کاربری خود می‌شوید، به صفحه تغییر رمز عبور هدایت خواهید شد. بعد از تکمیل مراحل ثبت نام، به‌راحتی می‌توانید از خدمات مختلف این پرتال استفاده کنید. کارفرمایان گرامی برای ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی باید وارد سامانه تامین اجتماعی eservices.tamin.ir شوند. بعد از ورود به حساب کاربری به‌راحتی می‌توانند فایل لیست حق بیمه را در این سامانه بارگذاری کنند.

مراحل ثبت نام در پرتال رسمی تامین اجتماعی

معرفی خدمات پرتال سازمان تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی با راه‌اندازی پرتال این سازمان، خدمات مختلفی را در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌دهد. از جمله خدمات کاربردی پرتال سازمان تامین اجتماعی می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دریافت فیش حق بیمه
  • پرداخت حق بیمه
  • پیگیری وضعیت پرداخت حق بیمه
  • دریافت رسید پرداخت حق بیمه
  • مشاهده لیست پرداخت حق بیمه

برای استفاده از این خدمات باید از پیش در پرتال سازمان تامین اجتماعی ثبت نام کرده باشید. لازم به ذکر است که خرید سابقه بیمه سالهای قبل از طریق پرتال تامین اجتماعی امکان‌پذیر نیست و باید به صورت مراجعه حضوری به سازمان تامین اجتماعی یا اداره کار اقدامات لازم را انجام دهید.

نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی از طریق پرتال سازمان

نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی

یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه‌شده در پرتال تامین اجتماعی، دریافت فیش پرداخت حق بیمه است. نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی از طریق پرتال این سازمان پیچیدگی خاصی ندارد؛ بیمه‌شدگان فقط باید به نشانی اینترنتی samt.tamin.ir یا portal.tamin.ir مراجعه کنند. بعد از ورود به حساب کاربری، از طریق منوی بالای صفحه و نگه داشتن موس روی گزینه «عملیات بیمه‌شدگان خاص»، باید گزینه «درخواست برگ پرداخت» انتخاب شود. بعد از ثبت درخواست، بیمه‌شدگان مجددا باید از طریق منوی «عملیات بیمه‌شدگان خاص» و کلیک روی گزینه «دریافت برگ پرداخت»، برای دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی اقدام کنند. مبلغ حق بیمه پرداختی بر اساس میزان حقوق کار تعیین می‌شود و برای افراد مختلف متفاوت است.

نحوه پرداخت بیمه تامین اجتماعی از طریق پرتال این سازمان

برای پرداخت بیمه تامین تامین اجتماعی از طریق پرتال این سازمان کافی است بعد از دریافت فیش حق بیمه، از طریق منوی بالای صفحه روی گزینه «عملیات پرداخت» کلیک کنید. نحوه دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی را در بخش قبل توضیح دادیم. بعد از کلیک روی گزینه «عملیات پرداخت» و وارد کردن اطلاعات فیش حق بیمه، به‌راحتی می‌توانید نسبت به پرداخت بیمه تامین اجتماعی اقدام کنید.

به صاحبان مشاغل آزاد پیشنهاد می‌کنیم برای نظم‌دهی به امور مالی مجموعه خود از نرم افزار حسابداری تحت وب سپیدار کمک بگیرند. با استفاده از نرم‌افزار حسابداری سپیدار، مدیریت حساب‌ها و سود و زیان به‌آسانی انجام می‌شود. علاوه‌بر این، نرم افزار حقوق و دستمزد سپیدار نیز امکان ثبت اطلاعات کارمندان و تهیه فایل‌های بیمه و مالیات را به‌راحتی فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نرم‌افزارهای سپیدار از طریق شماره‌های درج‌شده در سایت با مشاوران مجموعه در تماس باشید.

پرداخت بیمه تامین اجتماعی از طریق منوی عملیات پرداخت در پرتال اداره تامین اجتماعی

صرفه‌جویی در زمان با استفاده از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی

یکی از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از خدمات پرتال تامین اجتماعی، صرفه‌جویی در زمان است. شما عزیزان با مراجعه به نشانی اینترنتی portal.tamin.ir یا samt.tamin.ir به‌راحتی می‌توانید اقداماتی مانند دریافت دریافت فیش بیمه تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه را انجام دهید. اگر سوالی درباره نحوه ثبت نام یا استفاده از خدمات این پرتال دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید؛ کارشناسان سپیدار سیستم در اسرع‌وقت به سوالات شما عزیزان پاسخ می‌دهند.