خرید بیمه سربازی؛ آنچه باید بدانید

خرید بیمه سربازی؛ آنچه باید بدانید


مهم‌ترین دغدغه پسران بعد از پایان تحصیلات خدمت سربازی است. خدمت سربازی یکی از دوران‌هایی است که در بیشتر اوقات برای پسران مشکل‌ساز است. علاوه‌بر دغدغه‌های مالی و سختی‌هایی که در این دوران وجود دارد، بیمه سربازی ذهن بسیاری از افراد مشمول خدمت را مشغول کرده است. در این مقاله از مجله سپیدار سیستم شرایط خرید بیمه سربازی را به‌طور کامل بررسی خواهیم کرد. خواندن این مقاله را به همه مشمولان خدمت به‌شدت توصیه می‌کنیم.

بیمه سربازی چیست و چه مزایایی دارد؟

بیمه سربازی به سربازان کمک می‌کند تا در صورت بروز حادثه یا بیماری، از خدمات درمانی تحت پوشش در بیمارستان‌های ارتش یا نیروهای مسلح استفاده کنند. تقریبا کلیه خدمات درمانی در این دوران و در بیمارستان‌های نیروهای مسلح کاملا رایگان است. دفترچه بیمه سربازان در دوران خدمت همه هزینه‌های پزشکی را پرداخت می‌کند. علاوه‌‌بر این، بعد از پایان خدمت سربازی از این بیمه می‌توان به‌عنوان سابقه کار برای بیمه تامین اجتماعی نیز استفاده کرد. اگر به خدمات رایانش ابری در حسابداری علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله نرم افزار ابری را در مجله سپیدار سیستم مطالعه کنید.

تبدیل خدمت سربازی به بیمه

هزینه خرید بیمه سربازی چگونه محاسبه می‌شود؟

طبق قانون بیمه تامین اجتماعی نرخ پرداخت حق بیمه 30 درصد است. البته پرداخت این نرخ برای متقاضیان خرید بیمه 7 درصد بوده که 23 درصد باقی‌مانده را دولت پرداخت خواهد کرد. نحوه محاسبه به‌این صورت است که 7 درصد از میانگین دریافتی دو سال آخر کاری سرباز را محاسبه و ضربدر مدت زمان خدمت وظیفه می‌کنند.
 مبلغ به‌دست آمده، میزان مبلغی است که برای خرید بیمه سربازی باید پرداخت شود. عیدی کارمندان و سربازان متفاوت است. در سال‌های گذشته مبلغی به‌عنوان عیدی برای سربازان پیش‌بینی نشده است، اما شرایط در سال 1401 شاید به‌گونه‌ای رقم بخورد که برای سربازان هم مبلغی به‌عنوان عیدی سال 1402 واریز شود. 

نحوه خرید اقساطی بیمه سربازی

خرید بیمه سربازی اقساط شامل پرداخت حق بیمه در حداکثر 12 قسط است. توجه داشته باشید برای پرداخت حتما در زمان تعیین‌شده و به‌موقع پرداختی داشته باشید تا مشکلی از این بابت برایتان رخ ندهد. نحوه پرداخت اقساط خرید بیمه به‌این شکل است که باید در سایت تامین اجتماعی، در هنگام پرداخت، گزینه تقسیط را انتخاب کنید. بعد از انتخاب این گزینه و تعیین مدت زمان پرداخت، مبلغ هر قسط نمایش داده می‌شود. طبق حقوق قانون کار سربازانی که قبل از خدمت مشغول کار بوده‌اند، به‌حالت تعلیق درمی‌آیند تا بعد از پایان خدمت سربازی مجدد به سرکار بازگردند.

پرداخت حق بیمه سربازی

مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه سربازی

مهم‌ترین مدرک موردنیاز برای خریدن بیمه سربازی، کارت پایان خدمت است. با اسکن مدارک شناسایی و کارت پایان خدمت باید به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کرد. توجه کنید که در این سامانه از قبل باید ثبت‌‌نام کرده باشید. در ابتدا فرم محاسبه سوابق مدت خدمت را باید به دقت پر کرده و بعد از آن با ارسال مدارک در این سامانه درخواست خود را ثبت کنید.

برای خرید بیمه می‌توانید به‌صورت حضوری هم اقدام کنید و در یکی از شعبه‌های تامین اجتماعی به‌راحتی کار را پیش ببرید. اگر به‌هر دلیلی کارت پایان خدمت را به همراه نداشتید، اصل گواهی پایان خدمت سربازی که تاریخ شروع و پایان خدمت در آن قید شده، ضروری است. قبل از مطالعه ادامه این مطلب، پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از نحوه محاسبه عیدی سال 1402 مقاله‌ مرتبط در سپیدار سیستم را مطالعه کنید.

اضافه کردن سابقه بیمه سربازی به سوابق تامین اجتماعی

نحوه اضافه کردن بیمه سربازی به سابقه بیمه تامین اجتماعی

اضافه کردن بیمه سربازی به سابقه تامین اجتماعی یکی از مزایای ویژه بیمه است. کلیه سربازانی که 2 سال بیمه خدمت سربازی داشته‌اند، همه سنوات بیمه سربازی را می‌توانند به بیمه تامین اجتماعی اضافه کنند. همچنین مهم نیست که در چه کسب‌و‌کاری مشغول خواهید بود و بیمه را برای چه حرفه‌ای تهیه می‌کنید؛ سابقه بیمه سربازی با انجام همسان‌سازی بیمه، به سوابق شما اضافه خواهد شد. با داشتن این بیمه و اضافه کردن آن 2 سال زودتر بازنشست خواهید شد.

در رابطه با نرم افزار حساب داری  یا خدمات مالی اگر نیاز به راهنمایی داشتید، همکاران ما در سپیدار سیستم پاسخگوی شما هستند.

شرایط خرید بیمه سربازی در سال 1402 چگونه است؟

خرید بیمه سربازی شامل حال همه بیمه شدگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی می‌شود؛ اما برای اقدام به خرید باید حتما 2 سال سابقه پرداخت بیمه نزد تامین اجتماعی داشته باشید. امکان تقاضای پرداخت حق بیمه و کامل کردن پرونده بلافاصله بعد از پایان خدمت سربازی وجود دارد. توجه کنید افرادی که معافیت خدمت سربازی داشته‌اند، امکان خرید و پرداخت بیمه سربازی را ندارند. در اصل داشتن کارت پایان خدمت سربازی ضروری است.

بیمه قبل از سربازی در زمان خدمت به حالت تعلیق قرار خواهد گرفت

افراد معاف از خرید بیمه سربازی

با توجه به ماده 95 قانون بیمه تامین اجتماعی، افرادی که پیش و پس از سربازی، دارای سابقه بیمه تامین اجتماعی باشند و خدمت آن‌ها قبل از 7 مرداد سال 1385 به اتمام رسیده باشد، معاف از پرداخت حق بیمه سربازی هستند. البته به شرطی که این افراد بلافاصله پس از اتمام  خدمت سربازی حداقل 3 ماه مشغول به کار شده باشند و سابقه بیمه داشته باشند.

خرید بیمه سربازی؛ بازنشستگی زودتر از موعد

یکی از امکانات ویژه سازمان تامین اجتماعی و نظام وظیفه خرید بیمه سربازی است. با خرید بیمه 2 سال به سابقه کاری افراد اضافه خواهد شد و این موضوع بسیار حائز اهمیت است و 2 سال زودتر بازنشسته می‌شوید. در این مقاله از مجله سپیدار سیستم نحوه محاسبه و خرید بیمه سربازی را شرح دادیم. قوانین خرید بیمه برای کلیه افراد تقریبا یکسان است، مگر در مواردی که استثنا وجود دارد. در خرید بیمه فقط تعداد روزهایی که متقاضی خدمت کرده است، به بیمه تامین اجتماعی اضافه می‌شود.
شرکت سپیدار سیستم انواع نرم‌افزارهای حسابداری و مالی را برای کلیه کسب‌و‌کارها طراحی کرده است. یکی از مزیت‌های اصلی و رقابتی سپیدار سیستم حضور نمایندگی‌های آموزش و فروش در سراسر کشور است. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات سپیدار سیستم به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۸۱۰۲۲۲۲۲-۰۲۱ تماس بگیرید.

سوالات متداول


مدارک مورد نیاز برای خرید بیمه سربازی چیست؟

مهم‌ترین مدرک موردنیاز برای خریدن بیمه سربازی، کارت پایان خدمت است. با اسکن مدارک شناسایی و کارت پایان خدمت باید به سامانه تامین اجتماعی مراجعه کرد.

نحوه اضافه کردن بیمه سربازی به سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟

کلیه سربازانی که 2 سال بیمه خدمت سربازی داشته‌اند، همه سنوات بیمه سربازی را می‌توانند به بیمه تامین اجتماعی اضافه کنند. مهم نیست که در چه کسب‌و‌کاری مشغول خواهید بود و بیمه را برای چه حرفه‌ای تهیه می‌کنید؛ سابقه بیمه سربازی با انجام همسان‌سازی بیمه، به سوابق شما اضافه خواهد شد.

 

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید


به این مطلب امتیاز دهید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4]


6 دیدگاه برای ”خرید بیمه سربازی؛ آنچه باید بدانید

  1. ناصروزیری دلاور

    سلام تقدیم به شما💐🌺🌼
    درقسمت معاف ازخریدحق بیمه ی سربازی منظور از بلافاصله بعداز اتمام خدمت چیست
    یعنی بین تاریخ پایان خدمت تا شروع کار که بیمه هم باشی هیچ فاصله ی نباید باشه
    لطفا بیشتر توضیح بدین

    1. سپیدار سیستم

      سلام خدمت شما. باید بلافاصله بعد از اتمام خدمت، مشغول به کار در کارگاهی شوید که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد.

    2. ابوالفضل منظوری

      سلام .آیابعدگذشت ۱۰سال ازبازنشسته شدن میشه سربازی را به سابقه اضافه کرد.

  2. قوام

    سلام؛من سال ۸۴خدمتم تمام شد با حقوق۱۱۰۰۰تومان و ۲۰ماه خدمت سربازی خرید بیمه ام چقدر میشود لطفآ

    1. سپیدار سیستم

      سلام. دوست عزیز از پاسخگویی به سئوال شما معذوریم. حتما با یک مشاور بیمه مشورت کنید.

    2. سارا

      سلام ببخشید چرا فقط کسانی که قبل یا بعد از سربازی بیمه تامین اجتماعی داشتند می توانند بیمه خدمت سربازی را بخرند. آیا این تبعیض برای کسانی نیست که حتی در زمان جنگ در جبهه بودند و الان بیمه ندارند . و خرید خدمت سربازی برای آنها می تواند بسیار موثر باشد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *