آشنایی با ویژگی‌های نرم افزار حسابداری عطاری

نرم افزار حسابداری عطاری


حسابداری قلپ تپنده هر کسب و کاری است. از کسب و کاری کوچک تا بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا همه به حسابداری نیاز دارند. نرم افزار مورد نیاز هر کسب و کار با دیگری متفاوت است. در حقیقت تفاوت در نیازهای بخش مالی و حسابداری یک کسب و کار، باعث می‌شود که هر کسب و کاری به دنبال یک نرم افزار حسابداری اختصاصی باشد.

در این مقاله به بررسی نرم افزار حسابداری عطاری می‌پردازیم. نرم افزاری که می‌تواند در مدیریت و افزایش فروش عطاری‌ها نقش مستقیم داشته باشد. اگر به دنبال انتخاب یک نرم افزار حسابداری مطمئن برای عطاری هستید، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

چرا باید از نرم افزار حسابداری استفاده کنیم؟ دوره چرتکه گذشته است

استفاده از نرم افزار در کسب و کارهای سنتی چندان رایج نیست. تا همین چندسال پیش بسیاری از کسب و کارهای شرکتی هم به صورت کاملاً سنتی فرآیندهای حسابداری و مالی خود را مدیریت می‌کردند. اما در سال 1400 استفاده از ابزارهای قدیمی در نهایت منجر به شکست یک کسب و کار می‌شود.

اطلاع از میزان دقیق فروش محصول، میزان سودآوری هر محصول، میزان موجودی انبار، برنامه ریزی برای تامین کالاهای جدید و مدیریت دارایی‌ها از جمله چالش‌هایی است که ابزارهای سنتی مثل ماشین حساب، دفتر خرید و فروش و دیگر ابزارها راه‌حلی برای آن ندارند. برای موفقیت در دنیای جدید باید از بهترین نرم افزار حسابداری استفاده کرد.

دوره چرتکه و ابزارهای قدیمی به اتمام رسیده است. حتی کسب وکارهای سنتی مثل عطاری هم نیازمند نرم افزار حسابداری هستند

ضرورت استفاده عطاری‌ها از نرم افزار حسابداری

عطاری‌ها و فروشندگان گیاهان دارایی، محصولات متنوعی را در فروشگاه خود عرضه می‌کنند. دسته‌بندی محصولات با یکدیگر متفاوت است. از طرف دیگر هر محصول حاشیه سود متفاوتی دارد. اگر به همه‌ی این موارد مسائلی مثل ضرورت وزن‌گیری دقیق، امکان محاسبه سریع قیمت و صدور فاکتور را اضافه کنیم بیش از همیشه به اهمیت یک نرم افزار حسابداری برای عطاری‌ها پی می‌بریم. در ادامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های نرم افزار حسابداری عطاری را بررسی می‌کنیم.

5 ویژگی یک نرم افزار حسابداری عطاری؛ به فروشگاه خود نظم بدهید

ویژگی‌های یک نرم افزار عالی حسابداری برای عطاری‌ها و گیاهان دارویی را می‌توان در 5 دسته طبقه‌بندی کرد.

1. امکان محاسبه سریع وزن و صدور فاکتور

نرم افزار حسابداری عطاری مستقیماً به ترازوی فروشگاه وصل می‌شود. اتصال ترازو به نرم افزار این امکان را فراهم می‌کند که بتوانیم وزن داخل ترازو را به‌صورت مستقیم در نرم‌افزار مشاهده کنیم. به این ترتیب هیچ اشتباهی در وزن کالا و محاسبه قیمت رخ نمی‌دهد. از طرف دیگر اتصال ترازو به نرم افزار حسابداری عطاری امکان صدور سریع انواع فاکتور را هم فراهم می‌کند و بلافاصله می‌توانیم فاکتور را به مشتری تحویل دهیم. این ویژگی در اکثر نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی به چشم می‌خورد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با دیگر قابلیت‌ها به صفحه نرم افزار حسابداری فروشگاهی مراجعه کنید.

2. انبارگردانی و به‌روزرسانی موجوی کالا

یک نرم افزار حسابداری مناسب عطاری، امکان دسته‌بندی کالاها را فراهم می‌کند. زمانی که بتوانیم کالاهای مناسب را در دسته‌بندی مناسب خود قرار داده و نظارت درستی بر روی محصولات داشته باشیم، این قابلیت کمک زیادی به ما می‌کند. میزان موجودی هر دسته کاملاً مشخص است و در صورت مواجه با کاهش موجودی کالا می‌توانیم بسیار سریع نسبت به سفارش محصول جدید اقدام کنیم. از طرف دیگر با انبارگردانی و اطلاع کامل از موجودی می‌توانیم سود هر دسته‌بندی را به صورت جداگانه مشاهده کنیم.

با کمک نرم افزار حسابداری می‌توان تمام محصولات و دسته‌بندی‌ها را مدیریت کرد

۳. امکان دریافت گزارشات کامل فروش

برای مدیریت یک فروشگاه، هیچ چیز ارزشمندتر از دریافت گزارشات کامل نیست. نرم افزار حسابداری عطاری به گونه‌ای طراحی‌شده که امکان دریافت گزارشات منظم، دقیق و حرفه‌ای به صورت دوره‌ای فراهم شده و مدیر فروشگاه می‌تواند به صورت آنی تمام فرآیندهای مالی را مشاهده کند. گزارشات فروش ماهانه، گزارشات مقایسه‌ای میزان فروش محصولات، دریافت سند سود و زیان در کنار گزارش ترازنامه از جمله کاربردی‌ترین گزارشاتی است که در نرم افزار حسابداری عطاری قابل دریافت است. دریافت گزارشات دقیق و ارائه صورت‌های مالی می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های یک کسب و کار مثل مالیات شود. برای آشنایی با قوانین مالیاتی می‌توانید به صفحه مالیات شرکت ها مراجعه کنید.

۴. بازگشت دوباره مشتریان؛ ابزارهای کاربردی جذب مشتری

بازگشت دوباره مشتریان به یک فروشگاه بهترین اتفاق برای صاحب یک کسب و کار است. نرم افزار حسابداری عطاری به فروشگاه‌ها این امکان را می‌دهد تا مهم‌ترین اطلاعات مشتریان مثل نام و شماره تلفن همراه را یکجا ثبت کنند. از این اطلاعات ارزشمند می‌توان برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یا تخفیف‌های ویژه برای بازگشت دوباره مشتریان استفاده کرد.

۵. محیط ساده، آسان و کاربردی

ساده‌ترین نرم افزار، بهترین نرم افزار است. طراحی نرم افزار حسابداری عطاری و گیاهان دارویی بسیار ساده، کاربردی و به دور از هر پیچدگی انجام شده تا همه‌ی افراد بتوانند به سادگی از امکانات و قابلیت‌های این نرم افزار استفاده کنند. تنها باچند بار استفاده می‌توان با تمامی قابلیت‌‌های این نرم افزار آشنا شد و از آن استفاده کرد. به این ترتیب در محیطی آسان می‌توان ضمن رعایت تمام استانداردهای حسابداری، یک فروشگاه را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد.

نرم افزار حسابداری عطاری بهترین راه ایجاد نظم در فروشگاه است

نرم افزار حسابداری عطاری؛ ایجاد یک کسب و کار موفق

در این مقاله به صورت کامل نرم افزار حسابدای عطاری، قابلیت‌ها و ویژگی‌های این نرم‌افزار را بررسی کردیم. فروشگاه‌های عطاری و ارائه‌کننده محصولات گیاهی می‌توانند با استفاده از این نرم افزار، به کسب و کار نظم بخشیده و فرآیندها را بسیار منظم و دقیق مدیریت کنند.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه‌ی محصولات سپیدارسیستم با شماره ۰۲۱-۸۱۰۲۲۲۲۲ تماس بگیرید. همکاران ما در واحد فروش و پشتیبانی پاسخگوی سوالات شما هستند.