مهارت‌های حسابداری‌تان را ارتقا دهید

چگونه مهارت‌های حسابداریتان را ارتقا دهید


چگونه مهارت‌های حسابداران را تقویت کنیم؟ چه‌کسی کاندید ایده‌آل شغل حسابداری است؟

برای بیشتر سازمان‌ها پاسخ این سوال جواب‌هایی همچون مدرک چهارساله، چند سال سابقه فعالیت و مهارت مطابق با واحد مالی است. مشکل این است که یافتن و استخدام یک کاندید ایده‌آل کاری سخت به‌نظر می‌آید. در مصاحبه‌‌ای در سال 2018 سطوح استعدادی و لیست کیفیت‌های برتر موردنظر CFO‌ها را بررسی کرده‌اند و متوجه شدند در کارهای سخت استعداد حسابداران حرفه‌ای در هیچ زمانی شکوفا نشده است.

طبق آمارهای اداره‌ی کار، پیش‌بینی می‌‌شود که در سال 2026 نیاز به حسابداران در سازمان‌های کوچک تا بزرگ، ده درصد افزایش پیدا خواهد کرد و از افزایش نسبی تمام شغل‎ها سریع‌تر خواهد بود. وجود برنامه‌های داخلی برای افزایش مهارت تمام حسابداران، ضروری است.

در این محیط، به‌کارگیری استراتژی‌های جذب و نگهداری حائز اهمیت است؛ اما تنها می‌تواند شما را از اصل مسئله دورتر کند. برای بدست آوردن استعدادی که شما می‌خواهید؛ باید در حال حاضر و در آینده خودتان آن را بسازید و به مجموعه‌‎تان مهارت بیاموزید. در این مطلب چگونگی این مهارت آموزی را توضیح خواهیم داد.

آموزش دیگران با کمک گرفتن از افراد

اشتباهی که معمولاً در اکثر سازمان‌ها رخ می‌دهد؛ این است که می‌خواهند همه به یک اندازه برنامه‌ها را یاد بگیرند. در صورتی‌که هرکس یک دستورالعمل را یاد خواهد گرفت.

اما این طرز فکر، وقت و منابع آموزش مهارت‌ها به افراد را هدر می‌دهد. برخی از آنها در این زمینه متخصص شده‌اند؛ درحالیکه برخی دیگر که واقعاً به آن نیاز دارند را مورد بی‌توجهی قرار می‌دهند.

مهارت‌های حسابداری‌تان را ارتقا دهید

درعوض شما باید افراد دیگر را با کمک افراد متخصص آموزش دهید. برای شروع ارزیابی مهارت‌ها، لازم است تا آن چیزی که قرار است آموزش داده شود و بهبود یابد، مشخص شود. سپس شما می‌توانید ضعف‎های موجود را رفع کنید و اینکار برایتان کارآمدتر خواهد بود.

دوره‌های آموزشی سپیدار را از دست ندهید

سناریوهای شبیه‌سازی‌ شده تمرین کنید

با نسخه آموزشی، اسناد ثبت کنید

جایگاه شغلی خود را ارتقا دهید

گواهی معتبر شرکت در دوره دریافت کنید

با کتاب سپیدار بر جزئیات سیستم مسلط شوید

فرهنگ مربی‌گری را رواج دهید

اکثر سازمان‌ها یک برنامه‌ی رسمی برای مربی‌گری دارند که هدفش ایجاد روابط دو طرف سود در بلند مدت است. اما مجموعه‌های حسابداری باید سعی کنند که فرهنگ مربی‌گری را رواج دهند. در مجموعه‌هایی که از چنین فرهنگ بالایی برخوردارند؛ موارد زیادی در مورد شغل، یاد گرفته می‌شود و حتی بین مدیران و گزارشات مالی‌شان هم در همان لحظه تبادل دانش اتفاق می‌افتد.

مدیران خود را به عنوان مربی، راهنما و پشتیبان می‌بینند در صورتی‌که باید پیروزی‌ها و شکست‌های مقطعی یا سالانه را در نظر داشته باشند. این نوع مدیریت دست به کمر، مجموعه را از پیشرفت سریع باز می‌دارد و به کارمندان چگونگی برخورد با ابعاد مختلف شغلی را یاد نمی‌دهد.

فرصت‌های یادگیری کوچک ایجاد کنید

روزهای یادگیری تمام وقت به کارمندان، مقدار ارزشمندی از اطلاعات را در شرکت به جریان می‌اندازد؛ اما اغلب بخش کوچکی از آن اطلاعات برای مدت طولانی‌ای حفظ می‌شود. آنها تلاش دارند که مجموعه‌های شلوغ و پرکار را مدیریت کنند. درعوض به دنبال راه‌هایی برای یادگیری مسائل کم حجم هستند.

مهارت‌های حسابداری‌تان را ارتقا دهید

شما ممکن است یک کارگاه دو ساعته ماهانه یا دوهفته‌ای داشته باشید و یا جلسات ناهار و آموزش برگزار کنید تا مهارت‌های گوناگونی را آموزش دهید. با این کار کارمندان تشویق می‌شوند که حسب به مورد در جلسات چیزی یاد بگیرند و خودشان را تقویت کنند.

یادگیری‌های آنلاین داخلی داشته باشید

تکنولوژی این اجازه را به کارمندان  می‌دهد که به یادگیری آنلاین دسترسی داشته باشند و با سرعت دلخواه و طبق برنامه کاری خودشان چیزی یاد بگیرند. اگرچه، بعضی از برنامه‌های آموزشی آنلاین، نسبت به دیگر برنامه‌ها کارآمدترند اما از آموزش‌هایی که کمتر از آموزش‌های پرینت شده جواب می‌دهند؛ دور بمانید. کارمندان مایل نیستند که فقط اسلایدهای خواندنی را بخوانند؛ آنها به دنبال آموزش از طریق همکاری دو جانبه هستند و این به آنها کمک می‌کند که اطلاعات را بهتر به خاطر بیاورند.

شاگردان، مدرس خواهند شد

برای کارمندان شانس تدریس آنچه آموخته‌اند را بوجود آوردید. تحقیقات نشان می‌دهند که توضیح یک درس به دیگری بهترین راه یادگیری است. به عنوان یک امتیاز به کارمندان اجازه دهید که نقش یک مدرس را ایفا کنند و مسائل را آنطور که می‌دانند به دیگران توضیح دهند و با همکاری هم مسائل را یاد بگیرند به جای اینکه از شخص دیگری چیزی یاد بگیرند.

مهارت آموزی کارکنان وقت‌گیر و هزینه‌بر است اما هزینه‌ی جایگزین کردن یک کارمند ارزشمند بیشتر از سرمایه شما است. مجموعه‌ی حسابداری شما به افراد مناسبی احتیاج دارد تا بتواند رو به جلو پیش برود. در جهت پیشرفت کار به آنها کمک کنید و عملکردشان را بالا ببرید. این کار باعث حصول اطمینان در برنامه‌ی توسعه دهنده‌ی شما می‌شود و رضایت کارمندان را در پی‌دارد.

مهارت‌های حسابداری‌تان را ارتقا دهید

آموزش نرم افزار حسابداری

کار با نرم افزار حسابداری یکی از آموزش‌هایی است که هر حسابداری امروزه به آن نیاز دارد. اما خدمات آموزشی در این حوزه چگونه است؟

دوره‌‎های حضوری کار با نرم افزار حسابداری سپیدار توسط واحد آموزش سپیدار سیستم مدیریت می‌شود. نمایندگان آموزش سپیدار ، در سراسر کشور دوره‌های حضوری کار با نرم افزار را برگزار می‌کنند و شرکت‌کنندگان پس از گذراندن این دوره، در صورت قبولی در آزمون پایان دوره، می‌توانند مدرک آموزش سپیدار را دریافت کنند.

مدرک آموزش سپیدار، جهت ایجاد یک رزومه معتبر در کارنامه شغلی شما، تاثیرگذار است. تمامی فارق‌التحصیلان دوره‌های سپیدار می‌توانند در شرکت‌های معتبر مشغول به کار شوند و روند رشد و توسعه فردی را سریعتر بپیمایند.

اما خدمات آموزش سپیدار تنها به آموزش حضوری نیز منحصر نمی‌شود؛ دوره‌های آموزش الکترونیکی کار با نرم افزار، کارگاه‌های آموزشی حسابداری و مالیاتی و مدیریت کسب‌وکار همگی می‌توانند در موضوعات مرتبط با کسب‌وکارتان شما را یاری دهند.