استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای شرکت‌های کوچک و متوسط


  1. استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط به چه معناست؟

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط در واقع نسخه ساده و اصلاح‌شده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کامل با هدف پاسخگویی به نیازهای شرکت‌های خصوصی و کاهش بار مسئولیت گزارشگری مالی در این شرکت‌ها از طریق رویکرد هزینه_منفعت است.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط، یعنی استاندارد جامع گزارشگری مالی و حسابداری جهانی که بر اساس صورت‌های مالی با مقاصد عمومی ارائه‌شده؛ همچنین تهیه سایر گزارش‌های مالی توسط این واحدها که در بسیاری از کشورها حضور داشته و به‌عنوان نهادهای کوچک و متوسط شناخته می‌شوند.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کامل و برای واحدهای کوچک و متوسط به‌وسیله هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی، منتشر می‌شود.

  1. منظور از واحدهای کوچک و متوسط چیست؟

نسخه‌ای از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط در نظر گرفته‌ شده و باید توسط این واحدها مورداستفاده قرار گیرد.

این صورت‌های مالی با مقاصد عمومی و برای استفاده‌کنندگان برون‌سازمانی منتشر می‌شوند و این واحدها مسئولیت پاسخگویی عمومی ندارند. یک‌نهاد مسئولیت پاسخگویی عمومی خود را بر اساس تعریف هیئت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی تبیین می‌کند، اگر پرونده یا گزارش مالی این نهاد در کارگروه بورس و اوراق بهادار یا سایر سازمان‌های نظارتی به‌منظور صدور ابزار لازم در بازار عمومی ثبت‌شده یا در حال ثبت باشد و یا نگه‌دارنده ظرفیت دارایی امانتی برای گروهی از اشخاص برون‌سازمانی باشد.

نمونه‌هایی از واحدهایی که دارایی‌های خود را به‌صورت امانتی نگه می‌دارند عبارت‌اند از: بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، کارگزاران و معامله گران بورس و اوراق بهادار، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی

هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی واحدهایی را از لیست واحدهای کوچک و متوسط استفاده‌ کننده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی حذف نموده است. دلایل حذف این واحدها به نوع کسب‌وکار آن‌ها مربوط می‌شود (به‌عنوان‌مثال، آژانس‌های مسافرتی، مدارس واحدهای خدماتی).

به‌طورکلی، استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط به‌ عنوان یک چارچوب حسابداری برای واحدهایی است که از طرفی به‌اندازه کافی بزرگ نیستند و از طرف دیگر منابع مکفی برای استفاده کامل از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی را نیز ندارند.

در ایالات‌ متحده، اصطلاح «واحدهای کوچک و متوسط» شامل بسیاری از شرکت‌های خصوصی می‌شود.

  1. واژه «واحدهای کوچک و متوسط» اصطلاح نام آشنایی در ایالات‌متحده آمریکا نیست. منظور از واحدهای کوچک و متوسط که توسط هیئت بین‌المللی استانداردهای حسابداری و ایالات‌متحده آمریکا استفاده می‌شود، چیست؟

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی این هیئت برای واحدهای کوچک و متوسط به گزارشگری شرکت‌های خصوصی اختصاص دارد. در واقع، هنگام توسعه استانداردها، هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی بر نیاز شرکت‌های خصوصی متوسط تمرکز نموده است.

با توجه به تعریف هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی از واحدهای کوچک و متوسط، بسیاری از شرکت‌های خصوصی با تعریف این نوع نهادها که هیئت استانداردهای بین‌المللی حسابداری، استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی را برای آن‌ها توسعه داده است، تناسب داشتند.

  1. هیئت بین‌المللی استانداردهای حسابداری با انتشار استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط در واقع چه‌کاری را به سرانجام رسانده است؟

انواع و نیازهای استفاده‌کنندگان واحدهای کوچک و متوسط نسبت به‌ صورت‌های مالی اغلب با انواع و نیازهای استفاده‌کنندگان از صورت‌های مالی شرکت‌های عمومی و سایر نهادها که احتمالاً از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کامل استفاده خواهد کرد، متفاوت هستند.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کامل برای رفع نیازهای سرمایه‌گذاران سهام در بازارهای سرمایه عمومی طراحی‌ شده است. استفاده‌کنندگان از صورت‌های مالی واحدهای کوچک و متوسط (شرکت‌های خصوصی در ایالات‌متحده) به‌ طور کلی نیازهای مشابهی ندارند.

در عوض، استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی واحدهای کوچک و متوسط بیشتر بر جریانات نقدی کوتاه‌ مدت‌تر، نقدینگی، قدرت ترازنامه، پوشش بهره و پرداخت بدهی تمرکز دارند.

همچنین، استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کامل این مسئولیت را بر تهیه‌کنندگان صورت‌های مالی واحدهای کوچک و متوسط تحمیل می‌کند که محتویات موضوعات و جزییات پیاده‌سازی که به‌ طور کلی به واحدهای کوچک و متوسط مربوط نیست، بر عهده آن‌هاست.

این مسئولیت همراه با رشد و توسعه استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی، بیشتر شده است. همین‌طور، یک نیاز اساسی برای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و حسابداری واحدهای کوچک و متوسط وجود دارد که برآورد کننده نیازهای استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی هنگام متعادل نمودن هزینه و منافع از دیدگاه تهیه‌کنندگان صورت‌های مالی است.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط جهت پاسخگویی به این نیاز طراحی‌شده است. با انتشار استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط، بسیاری از واحدهای کوچک و متوسط در سراسر جهان، ازجمله شرکت‌های خصوصی در ایالات‌متحده، انتخابی ساده‌تر، با چارچوب حسابداری مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی برای تهیه صورت‌های مالی خود خواهند داشت.

  1. انتشار استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی در ایالات‌متحده آمریکا برای واحدهای کوچک و متوسط چه اهمیتی دارد؟

شرکت‌های خصوصی ایالات‌متحده آمریکا مانند شرکت‌های بخش عمومی برای تهیه صورت‌های مالی خود «ملزم» به استفاده از مبنای حسابداری خاصی نشده‌اند.

عواملی که یک شرکت خصوصی را بر آن می‌دارد تا انتخاب کند چه چارچوب گزارشگری و حسابداری مالی را در تهیه صورت‌های مالی برگزیند، به اهداف و نیازهای استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی بستگی دارد.

در حال حاضر، شرکت‌های خصوصی در ایالات‌متحده آمریکا می‌توانند صورت‌های مالی خود را همان‌طور که به‌ وسیله هیئت استانداردهای حسابداری مالی اعلام‌شده، مطابق با اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری آمریکا یا یکی دیگر از مبانی جامع حسابداری، مانند مبنای نقدی یا مالیات؛ یا استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کامل، آماده کنند.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی

اکنون، با انتشار استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط، شرکت‌های خصوصی ایالات‌متحده، گزینه اضافی دیگری نیز در اختیاردارند.

  1. چه نهادهایی در ایالات‌متحده آمریکا می‌توانند از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط استفاده کنند؟

هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی قصد دارد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی را برای واحدهای کوچک و متوسطی اجرایی کند که با تعریف آن‌ها مطابقت داشته باشد (انتشار صورت‌های مالی با اهداف عمومی برای استفاده‌کنندگان برون‌سازمانی بدون مسئولیت پاسخگویی عمومی).

در عمل، این بدان معنی است که بسیاری از شرکت‌های خصوصی در ایالات‌متحده آمریکا می‌توانند صورت‌های مالی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط آماده کنند. البته، عوامل متعددی منجر به این تصمیم‌گیری می‌شود؛ مانند نیازهای استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی و الزامات گزارشگری قانونی.

  1. آیا برای شرکت‌های خصوصی ایالات‌متحده آمریکا در استفاده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط مانعی وجود دارد؟

در ماه مه سال 2008، انجمن حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا به‌عنوان شورای حاکم، هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی را به‌عنوان واحد حسابداری برای دستیابی به اهداف حسابداری مالی بین‌المللی و اصول گزارشگری معرفی نمود.

این اصلاحیه به پیوست A از قوانین 202 و 203 انجمن حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا، اختیار استفاده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی را به‌عنوان جایگزینی برای اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری آمریکا به اعضای انجمن حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا می‌دهد.

به همین ترتیب، مانع اصلی استفاده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی از بین رفته و بنابراین استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط قابل‌استفاده می‌باشد.

ممکن است لازم باشد حسابداران رسمی خبره آمریکا نیز تابلوهای ایالتی حسابداری را برای تعیین وضعیت گزارشگری صورت‌های مالی مطابق با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط بررسی نمایند.

سایر موانع نیز ممکن است به شکل عدم تمایل به‌ وسیله استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی شرکت خصوصی ظاهر شوند و صورت‌های مالی که بر مبنای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط تهیه‌شده‌اند را پذیرش نموده و مخارج پولی، زمان و تلاش لازم برای تبدیل استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی به نسخه قابل‌استفاده برای واحدهای کوچک و متوسط را متحمل شوند.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی

  1. آیا گزارش حسابداران رسمی خبره آمریکا از صورت‌های مالی، مطابق با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط تهیه‌شده است؟

بله. شورای حاکم بر انجمن حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا، هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی را به‌عنوان یک واحد حسابداری برای اهداف حسابداری مالی بین‌المللی و اصول گزارشگری ایجاد نموده و به رسمیت شناخته است.

با این اقدام شورا، هیئت استانداردهای حسابرسی انجمن حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا و کارگروه خدمات حسابداری به پیشبرد و ارتقا زبان پرداختند تا مشخص شود چگونه حسابرسی، بررسی و گزارش تلفیقی می‌تواند هنگامی‌که گزارشگری صورت‌های مالی مطابق با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی تهیه می‌شود، انجام گردد (تفسیر شماره 14 و شماره 19 از بخش 508 AU و تفسیر شماره 30 از بخش 100 AR را ببینید).

  1. آیا استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط به‌عنوان اصول حسابداری پذیرفته‌شده عمومی بررسی می‌شوند؟

بله. شورای حاکم بر انجمن حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا، هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی را به‌عنوان یک واحد حسابداری برای اهداف حسابداری مالی بین‌المللی و اصول گزارشگری ایجاد نموده و به رسمیت شناخته است.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کامل و استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط یکی دیگر از مبانی جامع حسابداری نیستد. بلکه، آن‌ها اصول عمومی پذیرفته‌شده حسابداری هستند.

  1. چرا یک شرکت خصوصی در ایالات‌متحده آمریکا تصمیم می‌گیرد که گزارش‌های مالی خود را مطابق با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط آماده کند؟

دلایل اینکه یک شرکت خصوصی در ایالات‌متحده آمریکا صورت‌های مالی خود را مبتنی بر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی متناسب با واحدهای کوچک و متوسط آماده کند، متنوع هستند و به اهداف شرکت و نیازهای استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی آن وابسته می‌باشند.

برخی از شرکت‌های خصوصی ایالات‌متحده آمریکا ممکن است استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی ساده‌ شده برای واحدهای کوچک و متوسط را جایگزینی جذاب برای اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری پیچیده و حجیم آمریکا بدانند.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی

ممکن است این شرکت‌های خصوصی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط را استانداردی مناسب‌تر و ارزان‌تر برای گزارشگری و حسابداری مالی نسبت به اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری ایالات‌متحده آمریکا بدانند.

مثال‌های دیگر در رابطه بااینکه چرا یک شرکت خصوصی در ایالات‌متحده آمریکا ممکن است تصمیم به استفاده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط بگیرد، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مالک اصلی شرکت خصوصی خارجی است.
  • شرکت خصوصی دارای یک سرمایه‌گذار خارجی است.
  • شرکت خصوصی تأمین‌کننده شرکت‌های خارجی است.
  • شرکت خصوصی دارای شرکای سرمایه‌گذاری خارجی است.

تعداد روزافزونی از شرکت‌های خصوصی به دنبال کسب‌وکار و به دست آوردن تأمین مالی خارجی در خارج از ایالات‌متحده آمریکا هستند.

با استفاده از یک استاندارد گزارشگری و حسابداری مالی جهانی مشترک، نظیر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط، قابلیت مقایسه بین شرکت‌ها افزایش‌یافته و توانایی انجام سرمایه‌گذاری‌های فرا مرزی بهبود می‌یابد.

استفاده‌کنندگان گزارش‌های مالی شرکت‌های خصوصی که مطابق با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط تهیه می‌شوند، از یک استاندارد جهانی مشترک بهره‌مند می‌شوند.

در انجام کسب‌وکار با شرکت‌های خصوصی و در کشورهای مختلف، وام‌ دهندگان و سرمایه‌گذاران و سایر استفاده‌کنندگان فقط نیاز دارند با یک استاندارد گزارشگری و حسابداری مالی آشنایی داشته باشند.

بسیاری از کشورهای خارجی نسخه ساده‌شده از اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری ملی خود را حفظ می‌کنند. با انتشار استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط شرکت‌های ایالات‌متحده آمریکا در حال حاضر انتخاب مشابه ای برای استفاده از استانداردهای حسابداری متناسب با نهادهای خصوصی کوچک‌تر دارند.

  1. آیا انجمن حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا استفاده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط را در ایالات‌متحده آمریکا پشتیبانی می‌کند؟

انجمن حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا با روی باز استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط را در ایالات‌متحده آمریکا پذیرا بود. شرکت‌های خصوصی باید مجاز باشند که چارچوب گزارشگری و حسابداری مالی را که به بهترین وجه اهداف و نیازهای استفاده‌کنندگان مالی را برآورده می‌سازد، برگزینند.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط یکی دیگر از انتخاب‌های حسابداری و گزارشگری مالی باارزش برای شرکت‌های خصوصی با توجه به شرایط منحصربه‌فرد این شرکت‌هاست.

  1. چگونه تهیه‌کنندگان صورت‌های مالی و حسابداران رسمی خبره آمریکامی‌توانند در کنار یکدیگر به پیشرفت استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط کمک کنند

اطلاعات مربوط به استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط و در مورد فعالیت‌های هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی را می‌توان در سایت  www.ifrs.com یافت.

  1. برخی از تفاوت‌های اصلی بین اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری آمریکا و استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط چه می‌باشند؟

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط حدود 230 صفحه است که به‌طور قابل‌توجهی کاهش‌یافته و نسخه ساده‌شده استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کامل می‌باشد.

در ایجاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط، هیئت استانداردهای حسابداری بین‌المللی بسیاری از مباحث حسابداری را که به‌طورکلی به شرکت‌های خصوصی مربوط نیستد، حذف کرده است (برای مثال، سود هر سهم و گزارشگری بخش‌ها).

با توجه به اینکه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط، بر مبنای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کامل است و بسیاری از موضوعات حسابداری در آن حذف‌شده است، اما همچنان تفاوت‌هایی با اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری آمریکا دارد.

برخی از تفاوت‌های اصلی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط عبارت‌اند از:

  • افشا‌ها در بخش‌های مختلفی شامل حقوق بازنشستگی، اجاره‌نامه‌ها و ابزارهای مالی ساده‌شده است.
  • لایفو ممنوع است.
  • سرقفلی و عمر نامعین دارایی نامشهود در دوره‌ای که از ده سال تجاوز نکند، مستهلک می‌شوند.
  • استهلاک مبتنی بر رویکرد اجزاء صورت می‌گیرد.
  • یک رویکرد ساده موقت برای مابه‌التفاوتحسابداری مالیات بر درآمد به کار می‌رود.
  • لغو هزینه‌های تخفیف، اگر معیارهای خاصی برآورده شوند، مجاز است.
  • حسابداری برای دارایی‌ها و بدهی‌های مالی، امکان استفاده بیشتر از بها را می‌دهد.
  1. اگر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط، در یک واحد استفاده نشود، چه اقدامی باید صورت گیرد؟

اگر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط مورداستفاده قرار نگیرد، مدیریت یک‌ نهاد باید از قضاوت خود برای توسعه یا اعمال خط‌مشی حسابداری استفاده کند که منتج به اطلاعات زیر می‌شود:

(الف) مربوط به نیازهای تصمیم‌گیری اقتصادی استفاده‌کنندگان؛

(ب) قابلیت اعتماد، طوری که صورت‌های مالی:

(1) نشان‌دهنده موقعیت مالی، عملکرد مالی و جریان‌های نقدی نهاد باشند؛

(2) منعکس‌کننده محتوای اقتصادی معاملات، وقایع و شرایط دیگر و نه‌فقط شکل قانونی آن‌ها باشند؛

(3) بی‌طرف باشند؛ (به‌عبارت‌دیگر، بدون جانب‌داری)؛

(4) معقول و از روی احتیاط تهیه‌شده باشند؛

(5) و از تمام جنبه‌های بااهمیت کامل باشند.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی  

برای انجام قضاوت بالا، مدیریت باید به ترتیب کاربرد منابع زیر را نیز در نظر بگیرد:

(الف) الزامات و راهنمایی استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط که شرایط کاری مشابه و مسائل یکسانی دارند؛

(ب) تعاریف، معیارهای به رسمیت شناختن و مفاهیم اندازه‌گیری برای دارایی‌ها، بدهی‌ها، درآمد و هزینه و اصول فراگیر در بخش 2، مفاهیم و اصول فراگیر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط. برای انجام قضاوت فوق، مدیریت همچنین ممکن است الزامات و راهنمایی سازگار با استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی کامل به همراه مسائل مشابه و مرتبط را نیز در نظر بگیرد.

  1. چالش‌های اصلی که شرکت‌های خصوصی ایالات‌متحده آمریکا در استفاده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط ممکن است با آن مواجه شوند، کدم‌اند؟

برخی از چالش‌های اصلی که ممکن است در استفاده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط وجود داشته باشد، عدم درک تفاوت بین استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط و اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری آمریکا است.

تمایل استفاده‌کنندگان صورت‌های مالی برای پذیرش صورت‌های مالی آماده‌شده بر مبنای استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط؛ کار و پذیرش مجموعه‌ای از استانداردهای حسابداری که بیشتر مبتنی بر اصول هستند در مقایسه با به اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری آمریکا که بیشتر مبتنی بر قوانین هستند؛ تأثیر مالیات و استراتژی‌های برنامه‌ریزی مالیاتی؛ و تأثیر بر معیارهای گزارشگری مالی می‌توانند ازجمله چالش‌های اصلی شرکت‌های خصوصی ایالات‌متحده آمریکا باشند.

  1. چه منابعی من را برای درک و پیاده‌سازی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالیبرای واحدهای کوچک و متوسط یاری می‌دهد؟

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی نهایی برای واحدهای کوچک و متوسط (همراه با مبنای نتیجه‌گیری‌ها، صورت‌های مالی مفصل، ارائه و چک‌لیست افشاء) را می‌توانید بدون هزینه از وب‌سایت IASB به دست آورید.

کارگروه استانداردهای حسابداری بین‌المللی درحال‌توسعه واحدهای آموزشی مرتبط با بخش‌های مختلف استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط است. انتظار می‌رود این واحدها تا اواخر سال 2009 به‌صورت رایگان در دسترس عموم قرار گیرند.

انجمن حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا در حال انتشار کتابی است که به مقایسه فنی بین استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط و اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری آمریکا می‌پردازد.

چنین ابزاری برای هرکسی که به فکر گزارشگری با استفاده از استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط باشد و یا در تلاش برای درک چگونگی مقایسه استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط با اصول پذیرفته‌شده عمومی حسابداری آمریکا باشد، ارزشمند خواهد بود.

استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی  

علاوه بر این، انجمن حسابداران عمومی گواهی‌شده آمریکا درحال‌توسعه دوره‌های CPE مربوط به استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط است.

به وب‌سایت www.ifrs.com مراجعه کنید تا در کنار ما با استفاده از سایر منابع انجمن حسابداران عمومی گواهی‌ شده آمریکا به درک و پیاده‌سازی بهتر استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی برای واحدهای کوچک و متوسط مبادرت ورزید.

*مترجم: حمید زارعی