نسخه 5/8/0 منتشر شد

نسخه جدید نرم‌افزار سپیدار با به‌روز شدن قوانین مالیاتی کشور و پاسخ به نیازهای کاربران منتشر شد. از ویژگی‌های اضافه شده به این نسخه: 

  • ·         ارسال فاکتور فروش با آخرین تغییرات سامانه مؤدیان
  • ·         ارسال فاکتور برگشت فروش با آخرین تغییرات سامانه مؤدیان
  • ·         امکان خروجی اکسل در فرم جمع‌آوری صورت حساب  سامانه مؤدیان
  • ·         ارسال فیلد «مجموع سهم مالیات بر ارزش افزوده از پرداخت» به سامانه مؤدیان
  • ·         به‌روزرسانی واحد سنجش سامانه مؤدیان

مشتریان محترم برای دریافت نسخه جدید و به‌روزرسانی نرم‌افزار به باشگاه مشتریان مراجعه کنند. لازم به ذکر است: 

  1. طبق اعلام سامانه مودیان، مودی این امکان را دارد که تمامی فاکتورهای قبلی با هر تاریخی را تا قبل از 31 تیر ماه ارسال نماید، بنابراین محدودیت تاریخ که در نسخه قبل برای ارسال فاکتورهای بیش از 31 روز قبل اعمال شده بود در حال حاضر برداشته شده است.
  2. مودی موظف است شناسه کالا/ خدمت صحیح را که از طریق سایت https://stuffid.tax.gov.ir/  در دسترس است در تظیمات سامانه مودیان وارد کرده و با توجه به شناسه وارد شده نرخ مالیات و وضعیت معافیت کالا تعیین می‌شود و هنگام ارسال توسط سامانه کنترل می‌شود که نرخ صحیح برای کالا استفاده شده باشد.
  3. از این پس در ارسال فاکتورها نرخ مالیات و عوارض وارد شده در فرم تعریف کالا/ خدمت جهت محاسبه مالیات و ارسال آن به سامانه در نظر گرفته می‌شود و در فرم جمع‌آوری، ستون «مالیات بر ارزش افزوده» توسط سیستم محاسبه و ارسال می‌شود. در صورتی که کاربر مالیات را به صورت دستی وارد کرده باشد در ستون «مالیات محاسبه شده در فاکتور» نمایش داده و به کاربر مغایرت نشان می‌دهد.
  4. مبلغ سایر مالیات بر ارزش افزوده از پرداخت در کارپوشه به ازای هر قلم کالا نمایش داده نمی‌شود ولی در قسمت مجموع مبلغ ارسالی بررسی شد و مشکلی مشاهده نشد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *