صندوق مکانیزه، فرصتی برای شفافیت و یکپارچگی اطلاعات

صندوق مکانیزه، فرصتی برای شفافیت و یکپارچگی اطلاعات

در روز چهارشنبه مورخ 1395/06/10  نشستی در کنار روسا و اعضای اتحادیه‌های شهر بابل با همکاری اتاق اصناف و نمایندگان فروش و آموزش شرکت سپیدار سیستم( شرکت‌های پندار رویش خرم و سما دانش ) برگزار شد.

فوکلایی عضو هیات رئیسه و خزانه دار اتاق اصناف شهرستان بابل ضمن خیرمقدم گویی به روسای اتحادیه‌ها گفت: تفاوت و اختلاف نظرات میان پرداخت کننده مالیات و اداره مالیات باعث شد تا قانون‌گذار به این نتیجه برسد که یکپارچگی اطلاعات می‌تواند شفافیت در رویه‌ها ایجاد کند و ابهامات را پایان بخشد.  در نتیجه امروز اگر واحد صنفی ما مجهز به صندوق مکانیزه شود علاوه بر عدم پرداخت مالیات مضاعف، از فرصت‌هایی در جهت افزایش توان نظارتی بر کسب و کار بهره‌مند خواهد گشت.

توسعه در مقابل الزام

در روز چهارشنبه در محل اتاق اصناف شهرستان بابل که بیش از 100 نفر از اعضای اتحادیه‌ها و اصناف گرد هم آمده بودند، امیر خامه‌ور، از مدیران فروش شرکت سپیدار سیستم، درخصوص اهمیت مکانیزاسیون اصناف صحبت کرد. ایشان به نقش نرم‌افزارهای مدیریت فروشگاهی بر کسب و کار واحدهای صنفی اشاره نمود. در ادامه افزود : «استفاده از صندوق مکانیزه جدا از الزامات موجود فرصتی برای توسعه کسب و کار است.»

خامه‌ور در ادامه به دغدغه‌های مهم اصناف اشاره کرد و همچنین ایشان اذعان داشتند که از نیاز عمده‌ی صاحبان کسب و کار، اطلاع دقیقی از وضعیت دریافت و پرداخت‌ها است. بسیاری از فروشندگان به دلیل سبک سنتی حساب و کتاب اطلاعات مهمی را گم می‌‎کنند و نمی‌توانند آمار دقیقی از وضعیت فروش خود داشته باشند.  از اهداف کلیدی شرکت سپیدار سیستم، ارائه سیستمی مطابق با نیازهای اصناف است تا فعالان این حوزه بتوانند فروشگاه خود را بهتر مدیریت کنند.

در این نشست آقای حاتمی مدیریت سمادانش از اهمیت اطلاعات مالی و نیاز افزایش تمرکز اعضای اصناف به موضوعات مالی سخن به میان آوردند. مراد حاتمی از مفاهیم ابتدایی مالی و صورت‌های مالی چون ترازنامه و صورت سود و زیان صحبت کرد و در ارائه‌ای تلاش کردد از قوانین و مقررات مربوط به مالیات و اداره دارایی اصناف را آگاه سازد.

در بخش پایانی نیز سرکار خانم مصلح از شرکت پندار رویش خرم  ارائه‌ای مختصر از سیستم دشت داشتند تا اصناف با نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی آشنایی بیشتری داشته باشند و بتوانند در این زمنیه سوالات خود را بپرسند.

صندوق مکانیزه، فرصتی برای شفافیت و یکپارچگی اطلاعات

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *