برگزاری مجمع شرکت سپیدار سیستم؛ مرور عملکرد موفق و ارائه گزارش‌های مالی سالانه

برگزاری مجمع شرکت سپیدار سیستم؛ مرور عملکرد موفق و ارائه گزارش‌های مالی سالانه

مجمع عمومی عادی سالانه سپیدار سیستم آسیا برای سال مالی 1400 روز دوشنبه 2 خرداد ماه در سالن کنفرانس شرکت همکاران سیستم با حضور سهامداران برگزار شد. مجمع امسال نیز براساس دستورالعمل‌های سازمان بورس و با رعایت اصول بهداشتی هم‌زمان به‌شکل الکترونیکی و حضوری برگزار شد و در آن هیات مدیره و مدیرعامل سپیدار سیستم  گزارش‌های مالی سالانه و خلاصه عملکرد هیئت‌مدیره را به سهامداران ارائه کردند.

حمیدرضا رنجبری مدیرعامل سپیدار سیستم در مجمع عمومی عادی سالیانه از رشد 78 درصدی درآمد شرکت اصلی، رشد 23 درصدی مشتریان و رشد 78 درصدی سود عملیاتی در سال 1400 خبر داد و اشاره کرد: «سپیدار سیستم با توجه به شرایط دشوار سال گذشته همچنان عملکرد درخشانی در رشد و توسعه کسب‌وکار داشته است و ما توانستیم تعداد مشتریان سپیدار و دشت را به بیش از 76800 مشتری برسانیم.»

در این جلسه که با حضور 77.68 درصد از صاحبان سهام شرکت، نماینده سازمان بورس و موسسه حسابرسی هدف نوین‌نگر برگزار شد، هیئت‌مدیره پیشنهادی مبنی بر توزیع 1850 ریال سود نقدی به ازای هر سهم را ارائه داد که به تصویب رسید. سود نقدی از تاریخ 11 خرداد از طریق سامانه سجام پرداخت خواهد شد.

دستاوردهای سپیدار سیستم؛ از توسعه شبکه نمایندگی تا افزایش سهم آوا

رنجبری مدیر عامل سپیدار سیستم در ادامه به دستاوردها و پیشرفت‌های این شرکت اشاره داشت و آن‌ها را در زمینه‌های مختلف مثل توسعه شبکه نمایندگی، طراحی و تولید محصولات و رشد کسب و کار برای سهامداران توضیح داد.

حوزه‌های درآمدی؛ ارائه کارنامه موفق سپیدار سیستم

حمیدرضا رنجبری حوزه‌های درآمدی سپیدار سیستم را برای سهامداران توضیح داد و افزود «بخشی از افزایش درآمد شرکت از محل افزایش درآمد فروش محصول سپیدار است که با رشد 76 درصدی همراه بوده و در آینده نیز روند ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: «بخش دیگری از محل درآمد محصول دشت است. این محصول مورد اعتماد طیف گسترده‌ای از اصناف و پاسخگوی نیاز آن‌ها است. درآمد محصول دشت 126 درصد رشد داشته و به حدود 31 میلیارد ریال رسیده است.» همچنین او در ادامه به میزان درآمد پشتیبانی اشاره کرد و گفت: «: در سال گذشته درآمد ما از محل (فروش خدمات بروزرسانی نرم‌افزار) و فروش خدمات پشتیبانی 184 میلیارد ریال بوده که رشد 93 درصدی داشته است .»

رشد کمی و کیفی در شبکه نمایندگی

در مورد توسعه شبکه فروش رنجبری به رشد نماینده‌ها اشاره کرد و گفت: «در سال 1400، 65 نماینده جدید به شبکه خود اضافه کردیم و در حال حاضر بیش از 330 نماینده فروش سپیدار و دشت و 140 نماینده آموزشی داریم، همچنین با 260 دانشگاه قرارداد همکاری مشترک داریم. نمایندگان سپیدار با عملکرد موفق خود توانستند 11400 مشتری جدید به سپیدارسیستم اضافه کنند که این موضوع کمک بسیاری به افزایش سهم آوای سپیدار کرده است.»

 طراحی و تولید محصولات و راهکارهای جدید

بخشی از صحبت‌های مدیرعامل سپیدار سیستم به ارائه دستاوردهای محصولی اختصاص داشت. در این بخش به تکمیل راهکار بازار پخش و ارائه ماژول موبایل توزیع و وصول به عنوان یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها اشاره شد که در راستای پاسخگویی به نیاز و دغدغه مشتریان انجام گرفته است. عرضه محصول حسابداری دشت، تجهیز زیرساخت تهیه نسخه پشتیبان بر بستر ابرآمد و همچنین رصد بازار و نیاز مشتریان و ارائه نسخ جدید از جمله دستاوردهای محصولی شرکت سپیدار سیستم بود که بیان شد.

عملکرد موثر و رشد بالای کسب‌وکار

رنجبری در ادامه جلسه در مورد عملکرد مالی سپیدار سیستم در سال 1400 توضیحاتی را ارائه کرد و عملکرد شرکت را موفقیت آمیز خواند. وی اشاره کرد که بودجه درآمد عملیاتی در سال مالی گذشته 98 درصد محقق شده است. وی همچنین از تحقق 97 درصدی سود عملیاتی و 113 درصدی سود خالص خبر داد که نشان از روند رو به رشد و دقت در هدف‌گذاری‌ها دارد.

سپیدار سیستم در سال 1400 با هدف انجام طرح‌های توسعه‌ای، افزایش سرمایه‌ای از محل سود انباشته را به ثبت رساند و سرمایه از 200 میلیارد ریال به 700 میلیارد ریال رسید .

طرح یکساله پشتیبانی و افزایش رضایت مشتریان

بخش بعدی صحبت‌های مدیرعامل سپیدار سیستم به تشریح فعالیت‌های شرکت در زمینه پشتیبانی اختصاص داشت. طبق توضیحات مدیرعامل سپیدار، در سالی که گذشت برای افزایش رضایت مشتریان، طرحی با عنوان طرح پشتیبانی یکساله در این شرکت اجرا شد و در این طرح مشتریان قادر شدند تا برای اولین بار به مدت ۳۶۵ روز از خدمات پشتیبانی سپیدار استفاده کنند. وی در این مورد گفت: «اقدامات بسیار زیادی در راستای بهبود این خدمات انجام داده‌ایم و تلاش کردیم تا با حفظ و توسعه رویکرد برون‌سپاری پشتیبانی، بتوانیم با حداکثر توان پاسخگوی مشکلات و پرسش‌های کاربران باشیم.»

اهمیت مسیر آموزش و افزایش بازدهی

حمیدرضا رنجبری در ادامه صحبت‌های خود به موضوع آموزش اشاره کرد و با تاکید بر نگاه جدی سپیدار به موضوع آموزش گفت: «ما تلاش کردیم تا تمامی دوره‌های جامع آموزش به شکل آنلاین برگزار شود تا افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند. در سال 1400 شرکت سپیدار توانسته است بیش از 14000 نسخه آموزشی به فروش برساند که نسبت به سال قبل، 67 درصد رشد داشته است و همچنین 2800 دانش آموخته جدید به سپیداراضافه شده که 17 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.»

تعیین سرخط اهداف استراتژیک و فرآیندهای کلیدی

مدیرعامل سپیدار سیستم در پایان صحبت‌های خود سرخط اهداف استراتژیک سال 1401 را تشریح کرد. وی در این زمینه گفت: «یکی از اهداف و نقاط تمرکز شرکت در سال 1401 ارائه محصول سپیدار ابری است. ما به کمک یک تیم متخصص در سال جدید، زیرساخت‌های شرکت را تجهیز و آماده کرده‌ایم و خط کسب‌وکار جدیدی را به موازات محصولات فعلی توسعه می‌دهیم. در ضمن تجهیز و آموزش شبکه برای عرضه محصولات ابری و بهبود فرآیندهای داخلی همسو با عرضه آن، از سرخط‌های اهداف استرتژیک ما در سال 1401 است.»

وی همچنین به توسعه محصولات سپیدار و دشت و امکان سنجی عرضه محصول در بازارهای عمودی اشاره کرد. وی در ادامه افزود «تثبیت جایگاه برند دشت به عنوان محصول منتخب فروشگاهی نیز از جمله اهدافی است که ما تصمیم داریم در سال جدید به آن دست پیدا کنیم.»

حمیدرضا رنجبری در ادامه به توسعه کمی و کیفی شبکه فروش و نمایندگان سپیدار اشاره کرد و گفت: «مانند سال‌های پیش ما به دنبال نمایندگان جدید و پوشش گسترده کشوری هستیم و شبکه نمایندگان ما باید آمادگی کاملی برای عرضه محصولات ابری نیز داشته باشد.»

رنجبری در پایان به برنامه‌های سپیدار در زمینه آموزش اشاره کرد و افزود: در خصوص موضوع آموزش اجرای برنامه‌هایی مثل گسترش شبکه نمایندگی در کشور و توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی از اهداف استراتژیک ماست.»

لازم به ذکر است، دستور جلسه مجمع فوق‌العاده شرکت سپیدار سیستم مبنی بر تغییر  بند 19 اساسنامه ( شرایط حضور در مجامع و مشارکت در رای¬گیری) ، مورد تایید قرار گرفت و به تصویب سهامداران رسید.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *