عرضه اولیه سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا با نماد “سپیدار”

عرضه اولیه سهام سپیدار سیستم با نماد "سپیدار"

همانطور که می‌دانید هنگامی‌که سهام شرکتی برای نخستین بار در بورس عرضه می‌شود، به روز اول عرضه سهام، «عرضه اولیه» گفته می‌شود، در این روز درصد مشخصی از کل سهام شرکت برای نخستین بار از طریق بورس یا فرابورس توسط سرمایه‌گذاران خریداری می‌شود.

امروز چهارشنبه ۱۷ دی ماه، عرضه اولیه ۱۵ درصد از سهام سپیدار سیستم آسیا انجام شد که در نهایت قیمت هر سهم «سپیدار» ۳۹۸۰ تومان کشف شد. براساس گزارش‌های دریافتی، در این عرضه  ۲۶ میلیون سهم “سپیدار” با محدوده قیمتی ۳۸۰۰ تا ۳۹۸۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۵ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی بود، اما مانند همیشه به دلیل استقبال زیاد سرمایه گذاران، سهمیه هر فرد به ۷ سهم با نقدینگی حدود ۲۸ هزار تومانی کاهش یافت.

بنابراین 26 میلیون سهم از سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا به ‌عنوان نوزدهمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران با نماد معاملاتی «سپیدار» در بازار دوم عرضه و هر سهم این شرکت 39 هزار و 800 ریال کشف قیمت شد. در این عرضه، تعداد 4 میلیون و 196 هزار و 460 کد معاملاتی مشارکت کردند که فرایند تخصیص حداکثر 7 سهم سپیدار به 4 میلیون و 172 هزار و 405 نفر در حال انجام است.

علاوه بر 26 میلیون سهام سپیدار که امروز به عموم عرضه شد، روز شنبه تعداد 4 میلیون سهم از سهام سپیدار سیستم آسیا به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه خواهد شد و بدین ترتیب تعداد کل سهام عرضه اولیه‌ای این شرکت به 30 میلیون سهم می‌رسد که معادل 15 درصد از کل سهام آن است. مدیر این عرضه، شرکت کارگزاری مفید و متعهدین خرید آن نیز شرکت‌‌های مدیریت سرمایه‌گذاری آینده‌نگر دانا و کارگزاری مفید بودند که به ترتیب خرید 33. 3 و 16. 7 درصد از سهام سپیدار را متعهد شدند.

شرکت سپیدار سیستم آسیا شهریورماه جاری در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن و زیرگروه مشاوره و تهیه نرم‌افزار در بازار دوم فرابورس پذیرش شد. تعداد کل سهام این شرکت 200 میلیون سهم است که شرکت همکاران سیستم مالکیت 99. 99 درصدی آن را در اختیار دارد. شایان ذکر است، در سال جاری سهام ۲۴ شرکت، عرضه اولیه شده و سپیدار سیستم آسیا بیست و پنجمین شرکت تازه وارد سال محسوب می‌شود.

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *