رشد شاخص‌های کسب‌و کار و کارنامه‌ی موفق سپیدار سیستم آسیا در اولین سال ورود به فرابورس

برگزاری مجمع عمومی سپیدار در سال 1400

مجمع عمومی عادی سالانه سپیدار سیستم آسیا روز سه‌شنبه 4 خرداد ماه در سالن کنفرانس شرکت همکاران سیستم برگزار شد. با توجه به شرایط بیماری کووید-۱۹ مجمع امسال براساس دستورالعمل‌های سازمان بورس و با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هم‌زمان به‌شکل آنلاین و حضوری برگزار شد.

حمیدرضا رنجبری مدیرعامل سپیدار سیستم از رشد 106 درصدی درآمد شرکت اصلی، رشد 22 درصدی مشتریان و رشد 149 درصدی سود عملیاتی در سال 99 خبر داد و گفت: «سپیدار علی‌رغم شرایط سال 99 و دورکاری حداکثری، عملکرد موفقی در رشد و توسعه کسب‌وکار داشته است و توانسته‌ایم تعداد مشتریان سپیدار و دشت را به بیش از 63000 مشتری برسانیم.»

وی ادامه داد «رویداد مهم سال گذشته عرضه اولیه سهام شرکت سپیدار سیستم آسیا بود که در 17 دی ماه 1399 برگزار شد و این شرکت با نماد «سپیدار» به بازار سرمایه ورود پیدا کرد. سرمایه فعلی این شرکت 200 میلیارد ریال است».

در این جلسه که با حضور 79.95 درصد از صاحبان سهام شرکت، نمایندگان سازمان بورس و موسسه حسابرسی نوین‌نگر مانا برگزار شد، با توجه به سود 4573 ریالی به ازای هرسهم، هیئت‌مدیره پیشنهاد مبنی بر توزیع 2000 ریال سود نقدی به ازای هر سهم را ارائه داد که به تصویب رسید. سود نقدی از تاریخ 26 خرداد از طریق سامانه سجام پرداخت می‌شود.

دستاوردها و مسیر توسعه سپیدار سیستم در سال 99

رنجبری در ادامه از دستاوردهای مهم سپیدار سیستم در سال 99 صحبت کرد و این عوامل را برشمرد:

توسعه کمی و کیفی شبکه نمایندگی

هم اکنون در مجموع 290 نماینده سپیدار، دشت و آموزش با شرکت سپیدار سیستم آسیا همکاری می‌کنند.

عملکرد نمایندگان سپیدار دستاوردهای بسیار خوبی به همراه داشت. شبکه‌ی نمایندگان سپیدار موفق شدند 9500 مشتری جدید را به مشتریان شرکت اضافه کنند که این موضوع منجر به رشد 106 درصدی درآمد شرکت و همجنین رشد  149 درصدی سود عملیاتی شد. افزون‌بر این، عملکرد خوب نمایندگان سپیدار، کمک موثری به افزایش سهم آوای سپیدار کرد.

 توسعه‌ی محصولی و پاسخ‌گویی به بخش بزرگ‌تری از مشتریان

از جمله فعالیت‌های انجام شده تکمیل راهکار بازار پخش بوده است تا این سیستم پاسخگوی مشتریان بیشتری در بازار باشد. همچنین شرکت سپیدار سیستم آسیا دستاوردهای مهمی در توسعه محصول دشت، تکمیل سبد محصولات حوزه بازرگانی و همچنین برقرای ارتباط محصولی با کسب‌وکارهای آنلاین را در کارنامه توسعه محصولات خود داشته است.

رشد کسب‌وکار سپیدار سیستم در سال 99

رنجبری با پرداختن به جزییات عملکرد مالی سپیدار سیستم در سال 99 گفت: «آمارها نشان می‌دهند که این شرکت سال گذشته نیز در مسیر موفقیت و انجام کامل تعهدات به سهام‌داران حرکت کرده است.» در این راستا بودجه درآمد عملیاتی در سال مالی گذشته 101 درصد محقق شده است.

همچنین سود عملیاتی 100درصد و سود خالص با 118درصد تحقق بودجه همراه بوده است که نشان از روند رو به رشد و دقت در هدف‌گذاری‌ها دارد. با توجه به تخقق این اعداد خبر خوب برای سهام‌داران این است که سود هر سهم در سال 99 به عدد 4573 ریال رسید.

حمیدرضا رنجبری در مجمع عمومی سالانه سپیدار

کارنامه موفق شرکت در حوزه‌های درآمدی

حمیدرضا رنجبری در تشریح حوزه‌های درآمدی کسب‌وکار شرکت گفت: «بخشی از افزایش درآمد شرکت به دلیل افزایش درآمد نرم‌افزار سپیدار است که با رشد 119 درصدی همراه بوده و پایداری آینده را برای ما به همراه دارد.

وی همچنین توضیح داد: «بخش دیگری از محل درآمد نرم افزار دشت است. این محصول مورد اعتماد طیف گسترده‌ای از اصناف است. درآمد نرم‌افزار دشت 26 درصد رشد داشته و به 14 میلیارد ریال رسیده است.» او در ادامه به درآمد پشتیبانی اشاره کرد و گفت: «در سال گذشته درآمد ما از محل فروش خدمات پشتیبانی96میلیارد ریال بوده است که رشد 65 درصدی داشته است.»

عملکرد موفق واحد پشتیبانی در شرایط سخت

بخش بعدی صحبت‌های مدیرعامل سپیدار سیستم به تشریح فعالیت‌های شرکت در زمینه‌پشتیبانی اختصاص داشت. رنجبری در این بخش با اشاره به تنوع خدمات پشتیبانی سپیدار، گفت: «ما مدل‌های مختلفی مثل خدمات پشتیبانی حضوری، آنلاین، باشگاه مشتریان و برقراری تماس تلفنی را داریم و آماده‌ی پاسخگویی به مشتریان هستیم. در سالی که گذشت اقدامات بسیار زیادی در راستای بهبود این خدمات انجام داده‌ایم و تلاش کردیم تا با حفظ و توسعه رویکرد برون‌سپاری پشتیبانی، بتوانیم با حداکثر توان پاسخگوی مشکلات و پرسش‌های کاربران باشیم و کسب امتیاز رضایت 95 درصدی از مشتریان، نشان می‌دهد عملکرد قابل‌قبولی در این زمینه داشته‌ایم.»

تحولات آموزشی؛ مسیری هموار برای پیشرفت

حمیدرضا رنجبری در ادامه صحبت‌های خود به موضوع آموزش اشاره کرد و با تاکید بر نگاه جدی سپیدار به موضوع آموزش گفت: «ما تلاش کردیم تا تمامی دوره‌های جامع آموزش به شکل آنلاین برگزار شود تا افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند. تاکنون شرکت سپیدار توانسته است بیش  از 46000 دانش پذیر را آموزش دهد و در همین راستا بالغ بر 21000 گواهینامه صادر شده است. همچنین بیش از 6500 کاربر تاکنون از آکادمی سپیدار استفاده کرده و اموزش دیده اند.»

رای گیری در مجمع عمومی سالانه سپیدار

سرخط اهداف استراتژیک 1400

مدیرعامل سپیدار سیستم با اشاره به برنامه‌های استراتژیک شرکت در سال 1400 گفت: «یکی از اهداف و نقاط تمرکز شرکت در سال 1400 تولید محصول سپیدار ابری بر بستر تکنولوژی‌های روز ‌است. ما به کمک یک تیم متخصص در سال جدید، زیرساخت‌های شرکت را آماده کرده‌ایم و خط کسب‌وکاری جدیدی به موازات محصولات فعلی توسعه می‌دهیم. این تکنولوژی‌ها مسیر توسعه‌‌ی محصولات‌مان را در راستای روندهای روز دنیا مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی باز خواهد کرد.»

توسعه محصولات سپیدار و دشت، محور دیگر صحبت‌های مدیرعامل سپیدار سیستم بود. حمیدرضا رنجبری در صحبت‌های خود با سهامداران به امکان سنجی عرضه محصول در بازارهای عمودی اشاره کرد. وی در ادامه افزود «توسعه ارتباط محصولی و بهبود امکانات محصول دشت نیز از جمله اهدافی است که ما تصمیم داریم در سال جدید به آن‌ها عمل کنیم.»

حمیدرضا رنجبری در ادامه به توسعه و گسترش شبکه نمایندگان سپیدار اشاره کرد و گفت: « مانند سال‌های پیش ما به دنبال نمایندگان جدید و پوشش گسترده کشوری هستیم و شبکه نمایندگان ما باید آمادگی کاملی برای عرضه‌ی محصولات ابری نیز داشته باشد.»

رنجبری در پایان به برنامه‌های سپیدار در زمینه‌ی  آموزش اشاره کرد و افزود: در خصوص موضوع آموزش اجرای برنامه‌هایی مثل گسترش شبکه نمایندگی در کشور ، توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و اجرای  طرح توسعه فراگیر آموزش سپیدار و دشت از اهداف استراتژیک ماست.»

دیدگاه خود را ثبت کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *