فروشگاه شیرینی فروشی کوکی باکس


در یک نگاه:

شیرینی فروشی کوکی باکس در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد. اولین شعبه این شیرینی فروشی در برج مینیاتور خیابان فرشته، دومین شعبه در چهارراه فرمانیه و پس از آن، سومین شعبه در خیابان جردن راه اندازی شد. در مجموع، پرسنل متعددی در این شیرینی فروشی‌ها (گارگاه و فروشگاه) مشغول فعالیت هستند.  در آغاز تاسیس این شیرینی فروشی، برای انجام امور مالی از نرم افزار دیگری استفاده می‌شد، اما مشکلات و محدودیت‌های فراوان آن نرم افزار، مدیریت را به استفاده از نرم افزار دیگری ترغیب نمود. بدین ترتیب نخست نرم افزار سپیدار را برای ثبت مباحث حسابداری و پس از آن نیز نرم افزار دشت را برای ثبت مباحث فروشگاهی خریداری نمودند.

در ادامه خلاصه ای از مصاحبه سپیدارسیستم با مدیریت کوکی باکس آورده شده است:

چالش‌های پیش از استفاده

استفاده از گزارشات دستی و مغایرت در اطلاعات دریافتی
نبودن بحث کنترل موجودی انبار در سیستم قبلی
عدم کنترل وجوه دریافتی و پرداختی
دستاوردهای پس از استفاده

گزارشات کامل و جامع و دقیق
مدیریت موجودی انبار
کنترل وجوه دریافتی و پرداختی
تجربه استفاده از دشت همکاران سیستم

 «نگرانی عمده‌ی مدیریت فروشگاه، بحث کنترل موجودی و ریالی صندوق بود. در حقیقت دغدغه‌ی اصلی، پیدا کردن نرم افزاری بود که بتواند ورود و خروج وجوه نقد را در سیستم کنترل کرده و گزارشی مناسب برای مدیریت فروشگاه ارائه دهد. در نرم افزار دشت همکاران سیستم، مسیر مشخصی برای وجوه و کنترل آن وجود دارد، اما در سیستم‌های مشابه، تنها بحث فروش مطرح بوده و با انجام عملیات فروش، فقط کالا فروخته شده و ریال وارد صندوق می‌شود و مسیر مشخصی برای وجوه دریافتی و پرداختی وجود ندارد.

موضوع مهم دیگری که باعث شد سیستم دشت را برای فروشگاه انتخاب کنیم، کنترل تعداد موجودی انبار بود. از آنجا که فروش این فروشگاه برخلاف شیرینی فروشی‌های دیگر و به صورت دانه‌ای انجام می‌شود این موضوع برای مدیریت کردن فروشگاه بسیار حائز اهمیت است، در حالیکه سیستم‌های مشابه فروشگاهی این امر را با دقت لازم انجام نمی‌دهند.

علاوه بر موضوعات ذکر شده وجود گزارشات مناسب برای ما بسیار حائز اهمیت بود. وجود گزارشاتی از قبیل گزارش بستن حساب صندوقدار یا گزارش طرف حساب‌ها، برای مدیریت هر فروشگاه اهمیت دارد. بنابراین لازم است سیستم‌های فروشگاهی قادر به ارائه چنین گزارشاتی باشند که خوشبختانه در نرم افزار دشت این موضوع به خوبی پوشش داده شده است.»

ارزش‌افزوده‌ی دشت همکاران سیستم در یک جمله

«نرم افزار دشت، ورود و خروج وجوه نقد را در فروشگاه ما کنترل کرده و گزارشاتی مناسب برای مدیریت فروشگاه به ما ارائه داده است