شرکت الکترو توزین آریا


در یک نگاه

الکترو توزین آریا، در جایگاه نخستین شرکت موفق در زمینه تعمیرات و مدرنیزه کردن کیسه پرکن‌های روتاری در صنایع سیمان است که از مجموعه فعالیت‌های موفق آن، مدرنیزه و بازسازی بیش از ۴۰دستگاه روتاری پکر ایرانی و خارجی است. الکترو توزین، دستگاه روتاری پکر تولید می­‌کند و با مشتریان قرارداد نصب و نگهداری را در استان مربوطه عقد می‌کند. این شرکت پیش‌تر از سیستم  نرم‌افزاری استفاده  می‌کرد ولی به دلیل پراکندگی مشتریان در استان‌های گوناگون و فرآیند تخصصی کار، پاسخ‌گوی نیازهای شرکت نبود؛ مدیر مالی الکترو توزین با تجربه‌ای که از کار با نرم افزارهای همکاران سیستم داشت، از سال ۱۳۹۲ «بسته تولیدی پیمانکاری سپیدار همکاران سیستم» را برای پاسخ به نیازهای شرکت انتخاب کرد.

در ادامه  چکیده‌ای از مصاحبه‌ی شرکت سپیدار سیستم با حسین غفوریان؛ مدیر مالی الکترو توزین آمده است.

چالش‌های پیش از استفاده

عدم محاسبه دقیق ضایعات دستگاه
عدم مدیریت و پی‌گیری درست پروژه‌ها و قراردادهای شرکت
پیچیدگی پی‌گیری صورت وضعیت‌ها به تفکیک قرارداد
دشواری در ثبت اطلاعات به‌دلیل نداشتن تفصیلی‌های شناور سیستم پیشین
عدم اطلاع دقیق از بهای تمام شده دقیق هزینه‌های ثابت و متغیر
عدم گزارش‌های یکپارچه تولید برای برآورد هزینه‌ها در سیستم پیشین

دستاوردهای پس از استفاده 

تنظیم فرمول ساخت به تفکیک هر محصول
امکان گزارش‌گیری میزان مواد مصرف شده، ضایعات تولید، محصول تولید شده به تفکیک هر سفارش
اطلاع از بهای تمام شده دقیق و هزینه‌های ثابت و متغیر
مدیریت مانده هر صورت وضعیت به تفکیک قراردادها، با امکان تسویه‌حساب
ثبت خودکار اسناد حسابداری برای صورت هزینه‌های قرارداد و صورت وضعیت

سادگی نرم‌افزار در ورود و ثبت اطلاعات و امکان گزارش‌گیری یکپارچه
مدیریت وجه نقد، مغایرت‌گیری و مرور بانک با سیستم دریافت و پرداخت
تعریف فرمول برای کارهای روتین
تهیه گزارش فصلی و محاسبه پورسانت

تجربه استفاده از سپیدار همکاران سیستم

«برای نظم‌بخشی به فرآیندهای شرکت با توجه به پراکندگی کارکنان، به نرم‌افزاری حرفه‌ای و یکپارچه نیاز داشتیم. از آن‌جایی که مجموعه ما هم تولیدی و هم پیمانکاری محسوب می‌شود، سیستم‌های متناسب هر کدام را خریداری کردیم و تا حد زیادی به این هدف رسیده‌ایم. سپیدار با قابلیت‌های کاربردی که دارد در فرآیندهای شرکت کمک شایانی به ما کرده است؛ برای مثال در هنگام تولید دستگاه، در شناسایی بهای تمام شده انحرافات دستگاه و ضایعات کمک می‌کند.
پیش از استفاده از این نرم افزار، از میزان فعالیتی که هر فرد بر هر دستگاه انجام می‌داد، مطلع نبودیم و به همین دلیل پیامدهای بعدی آن سبب  بروز مشکلاتی می‌شد که  اکنون این مورد برطرف شده است. افزون‌بر این، برای کارهای روتین، فرمول تعریف و  آن‌ها را مکانیزه می‌کنیم، پس از عقد قرارداد، تیم نصب و نگهداری به شرکت طرف قرارداد می‌روند؛ این نکته وقتی تعداد شهرها زیاد می‌شوند،  با توجه به استقرار کارکنان در شهرهای گوناگون، مشکل ارسال فهرست بیمه از جانب پیمانکار بالا می‌رود که با کمک سپیدار این مشکل برطرف شده است. به‌طور کلی، سپیدار قابلیت‌هایی مانند مدیریت وجه نقد، مغایرت‌گیری، مرور بانک، ارسال فهرست مشتریان به دارایی، محاسبه پورسانت، برآورد مبلغ قرارداد، مدیریت صورت وضعیت، ثبت هزینه‌های پیمان، تسهیم هزینه، تعریف فرمول برای کارهای روتین و … را برای ما فراهم ساخته است.»

ارزش‌افزوده‌ی سپیدار همکاران سیستم در یک جمله

«سپیدار در سازماندهی فرآیندهای ما بسیار مؤثر بوده و به علت بالا بردن سرعت و دقت کار،  مزیت رقابتی ما را افزایش داده است.»