۱۰ راهکار برای اینکه مدیر مالی موفقی باشیم

۱۰ راهکار برای اینکه مدیر مالی موفقی باشیم


این مطلب وبلاگ سپیدار، ۱۰ راهکار برتر برای تبدیل شدن به یک مدیر حسابداری یا مالی بهتر را ارائه می‌کند. برای رسیدن به این نکات، ما حسابداران و مدیران مالی تازه وارد و باتجربه را بررسی کردیم تا چیزی که آنها را در مدیریت کارآمد، موثر و موفق می‌کند را دربیابیم.

۱۰ نکته را برای تبدیل شدن به یک مدیر مالی بهتر

  1. مهارت‌های ارتباطی را ارتقا دهید و شفاف صحبت کنید

برای اینکه به کارآمدترین مدیری که می‌توانید، تبدیل شوید؛ خطوط ارتباطی باز با کارمندان بسازید. انتظاراتتان را به وضوح بیان کنید و اغلب دیدگاه منحصر به فرد کارکنان را در نظر بگیرید؛آنها را تشویق کنید تا سوالاتشان را بپرسند یا نگرانی‌هایشان را به راحتی بیان کنند.

  1. مهارت‌هایتان را توسعه دهید

اگر انتظار دارید کارمندان مهارت‌های تکنولوژیکی و اطلاعات تجاریشان را گسترش دهند، باید خودتان الگو باشید. کارکنان شما پافشاری و فداکاری برای ادامه دادن یادگیری و بهبود را تحسین خواهند کرد.

  1. با درگیری‌ها مقابله کنید

این نکته بسیار مهم است. بحث با کارمندان در مورد مشکلات و درگیری‌ها را به بعد موکول نکنید. هرچه بیشتر صبر کنید و اجازه دهید این درگیری بدتر شود، اعتبارتان را در بین آنها بیشتر از دست خواهید داد. سریعاً مشکلات را کشف کنید، و در اسرع وقت راه حلی منطقی بیابید.

۱۰ راهکار برای اینکه مدیر مالی موفقی باشیم
  • انتظارات سطح بالا، اما واقع بینانه تعیین کنید

افرادتان را به چالش بکشید و در عین حال اهدافشان را دست‌یافتنی کنید. اینکار نشان می‌دهد که مجموعه مهارت‌ها و توانایی‌های کارکنان را کاملاً درک کرده‌اید، و به آنها اعتماد دارید. با ترغیب آنها برای انجام کارهای بیشتر، کارمندان خوبتان سخت‌تر کار خواهند کرد و در نهایت برای کل تیم موفقیت را به ارمغان می‌آورند.

دوره‌های آموزشی سپیدار را از دست ندهید

سناریوهای شبیه‌سازی‌ شده تمرین کنید

با نسخه آموزشی، اسناد ثبت کنید

جایگاه شغلی خود را ارتقا دهید

گواهی معتبر شرکت در دوره دریافت کنید

با کتاب سپیدار بر جزئیات سیستم مسلط شوید

  • پذیرای ایده‌ها و دیدگاه‌های جدید باشید

به عنوان یک مدیر با گستره‌ای از دیدگاه‌ها و ایده‌های جدید در ارتباط هستید. از آنها بهره ببرید. به عنوان یک مزیت رقابتی از آن استفاده کنید. قطعاً نباید از دیگران انتظار داشته باشید تا از یک طرز تفکر پیروی کنند. دیدگاه‌های منحصر به‌فرد را بپذیرید- می‌توانید راه‌هایی برای نوآوری و کارآمدی بیشتر کشف کنید.

  • به خودتان استراحت دهید

گاهی اوقات مجبورید در طول ناهار هم کار کنید. چنین اتفاقاتی در دوران شلوغ کاری احتمالاً رخ می دهد. فقط مطمئن شوید که این یک استثنا است و نه یک قاعده. با در نظر گرفتن چند دقیقه در روز برای پاکسازی ذهن و اولویت بندی، می‌توانید بهره‌وریتان را افزایش دهید، و همچنین الگویی برای کارمندان شوید.

  • تاثیر تصویر کلی‌تان را بشناسید

به عنوان یک مدیر، پتانسیل تغییر شغل افراد و گاهی اوقات حتی زندگیشان را بشناسید. اینکار مسئولیت بزرگی است پس آنرا جدی بگیرید.

۱۰ راهکار برای اینکه مدیر مالی موفقی باشیم
  • بیشتر از حرف زدن گوش دهید

قبل از اینکه بتوانید تیم‌تان را مدیریت کنید، باید به نگرانی‌ها، سوالات، و نظراتشان گوش دهید. بیشتر از قبل در مکالماتتان مکث کنید و بجای فکر کردن درمورد اینکه چه می‌خواهید بگویید، گوش کنید. بعد از انجام این‌کار، از اینکه چقدر می‌توانید در مورد تیمتان، انگیزه‌هایشان و آنچه که از شما می‌خواهند بدانید، متعجب خواهید شد.

  • انگیزه‌های شخصی و حرفه‌ای کارکنان را شناسایی کنید

اینکار مستقیماً به گوش دادن مرتبط است. به انگیزه‌دهنده‌های فردی هر کارمند توجه کنید. سیستم “یک اندازه متناسب با همه” برای پاداش خوب کارکردن، به احتمال زیاد تنها برای عده‌ای مناسب است و ممکن است منجر به بی‌قیدی کارمندان شود. انگیزه بخشی باید در یک سطح فردی اتفاق بیفتد. بهترین راه برای تشویق یا پاداش دادن به یک کارمند، گوش دادن و مشاهده چیزهایی است که به آنها انگیزه می‌دهد- هم شخصی و هم حرفه‌ای.

  • از اشتباهاتتان درس بگیرید

برای اینکه به عنوان یک مدیر رشد کنید، اشتباهاتی که مرتکب می‌شوید را بپذیرید و به همان اندازه مهم است که به اشتباهاتی که به عنوان یک تیم مرتکب می‌شوید، اقرارکنید- هرچه باشد، اینها افراد و مسئولیت شما هستند. از شکست‌ها خجالت زده نباشید- از آنها به عنوان انگیزه‌ای برای بهبود تیم و نتایج‌ و برای تبدیل شدن به یک مدیر و مسئول مالی بهتر، استفاده کنید.

کلام آخر

با اجرای این ده راهکار ساده، می‌توانید به راحتی یک مدیر مالی موفق شوید. جدا از این راهکارها، با تصمیمات صحیح و انتخاب‌های مناسب نیز،خواهید توانست به‌سرعت پیشرفت کنید. به‌روز بودن در هر کاری نیازمند کسب اطلاعات تخصصی در آن حرفه است. آزمون‌های بین‌المللی مالی و حسابداری، تسلط بر تکنولوژی‌های روز مانند یادگیری نرم افزار حسابداری شرکتی و کار با یک تیم تخصصی می‌تواند مسیر رشد را روان‌تر کند.