از اشتباهات معمول حسابداری در کسب‌‎و‌کارهای کوچک بپرهیزید!

از اشتباهات معمول حسابداری در کسب‌‎و‌کارهای کوچک بپرهیزید!


انجمن صنفی کسب‌وکارهای کوچک، شرکتی با کمتر از 50 کارمند را به عنوان تجارتی کوچک تعیین می‌کند. درحال حاضر، درحدود 22 میلیون کسب‌وکار وجود دارد که تنها یک صاحب و  یک کارمند دارند. یک شخص که به تنهایی کل یک تجارت را اداره می‌کند، می‌تواند مرتکب اشتباهات پرهزینه‌ای شود.

شرکت Small Business Profit Explosion برخی از اشتباهات معمول حسابداری که یک صاحب کسب‌و‌کار باید از آنها اجتناب کند را به اشتراک گذاشته است:

ضعف در نگه‌داری سوابق هزینه‌ها

با یک برنامه ماهیانه یا هفتگی می‌توانید تضمین کنید که سوابق مخارج‌تان دقیق هستند و اینکه رسیدهای اصلی را جزء به جزء نوشته‌اید.

ارتباط نداشتن با یک حسابدار

چنانچه مشاوره مستمر با یک حسابدار داشته باشید، می‌توانید از آخرین مشاوره‌های مالیاتی کسب‌و‌کار آگاه شوید.

آماده‌سازی مالیات

سپردن کارهای مالیاتی‌تان به یک متخصص تضمین می‌کند که از مزایای تمام مبالغ بخشودگی قابل اعمال، استفاده کرده‌اید.

بی‌توجه بودن درمورد جمع آوری فاکتورها

فاکتورهای پرداخت نشده باید به صورت هفتگی مورد رسیدگی قرار بگیرند تا از دیرکرد آماده سازی مالیاتی‌تان جلوگیری شود.

سرمایه‌گذاری نکردن برروی خودتان

به عنوان مالک یک تجارت کوچک، باید از مزایای معافیت مالیاتی که از طریق حساب‌های پس‌انداز بازنشستگی به دست می‌آورید، بهره ببرید که برای نیازهایی که در آینده خواهید داشت، سرمایه‌ای فراهم کند. در ارتباط بودن با یک حسابدار از زمان شروع کسب‎‌و‌کار، شما را از دردسر زمان پرداخت مالیات دور می‌کند و در راس استراتژی و برنامه‌های مالیتان قرار می‌دهد.

مدیریت دریافتی‌ها و پرداختی‌ها را به سپیدار بسپارید

گزارش‌های تحلیلی از دریافت‌ها و پرداخت‌ها

پوشش کامل فرایندها و انواع ثبت‌ها

چاپ چک و کلر بانک

مدیریت ساده چک‌ها

امکان راس‌گیری از اسناد

چطور به بهترین نحو ممکن کسب‌وکارتان را رشد دهید

برای شخصی که آنقدر شجاع است که بی پروا حرکت می‌کند و یک تجارت کوچک را آغاز می‌کند، خطرات و ترس‌های زیادی وجود دارد. در اغلب موارد، کسب‌و‌کارهای کوچک تنها یک کارمند دارند.

از اشتباهات معمول حسابداری در کسب‌‎و‌کارهای کوچک بپرهیزید!

فشار انجام تمامی وظایفی که برای اداره یک کسب‌وکار موفق لازم است، بسیار زیاد است. بنابراین با تعدادی از صاحبان تجارت‌های کوچک صحبت کرده‌ایم و از آنها خواستیم تا برای کمک به شما جهت رشد یک کسب‌و‌کار موفق، لیست وظایف‌شان را به اشتراک بگذارند. در اینجا تعدادی از آنها آورده شده:

فرآیند تجاریتان را ثبت کنید

همانطور که تلاش می‎کنید تا بهترین راه برای انجام یک وظیفه را پیدا کنید، می‌دانید که ثبت فرآیند تجاریتان زمانبر است. با این‌حال، ثبت رویه کسب‌و‌کارتان، در حالی که آنها را رشد می‌دهید، در طی زمان بسیار مفید خواهد بود. زمانیکه کارمند جدید استخدام می‌کنید، آموزش‌هایتان روان‌تر خواهد بود و اگر تنها از یک رویه‌ی متناوب استفاده کنید، ممکن است قادر نباشید به سادگی آنرا تکرار کنید.

” همانطور که تجارت رشد می‌کند، یافتن زمان برای بازگشت به عقب و نوشتن دوباره‌ی همه چیز، سخت‌تر می شود”. بنابراین از امروز ثبت رویه‌هایتان را آغاز کنید.

کسب‌و‌کارتان را بهتر بازاریابی کنید

گرچه ممکن است هزینه‌ی سنگینی برای یک کسب‌و‌کار نوپا باشد، اما یک وبسایت با طراحی عالی حقیقتاً می‌تواند رشد تجاری‌تان را تسریع کند. عامل موثری دیگر در بازاریابی، حضور  مداوم در شبکه‌های اجتماعی است که به مشتریان بالقوه‌ی شما مربوط است.

چگونه اتوماسیون، آینده حسابداری را شکل خواهد داد

همانطور که نرم‌افزارها قدرتمندتر می‌شوند، یک سوال به وجود می‌‎آید: اتوماسیون چگونه آینده حسابداری را شکل خواهد داد؟ دیوید برگشتاین پیش‌بینی‌های بی‌نظیری کرده است:

“جریان کاری و ابزارهای اتوماسیون، ورودی اطلاعات تمام سیستم‌های حسابداری را از میان خواهند برد. شرکت‌ها برون‌سپاری فرآیند کسب‌وکار (BPO) و خدمات مشاوره‌ای بیشتری ارائه خواهند داد که جریان عمده‌ی درآمد شرکت‌ها خواهند بود.”

از اشتباهات معمول حسابداری در کسب‌‎و‌کارهای کوچک بپرهیزید!

ما در سپیدار سیستم باور داریم که اتوماسیون، شیوه‌های حسابداری و دفترداری را بهبود می‌دهد. بیایید نگاهی به دلایل بیندازیم:

کاهش وظایف بی‌ارزش اضافی

زمانی ورود داده‌های معمولی، سخت بود که باید توسط حسابداران و دفترداران به صورت دستی انجام می‌شد. کاری خسته کننده که ساعت‌ها زمان باارزش را هدر می‌داد.
در دنیایی که کامپیوترها در برخورد با اعداد و اطلاعات بهتر عمل می‌کنند، “به کارگیری” نرم‌افزارها برای وارد کردن اطلاعات، منطقی به‌نظر می‌رسد. این ویژگی‌ها بطور کلی اعمال می‌شوند. فرقی ندارد که از فرآیند دستی لیست حقوقی به سمت یک کار نرم‌افزار محور حرکت کند یا استفاده از پرداخت صورتحساب آنلاین، از نظر اقتصادی به صرفه‌تر (و کم خطاتر) است که اینکارها به نرم‌افزار سپرده شود.

اکنون مشاوران می‌توانند منحصراً بر روی خدماتی که ارزش چشم‌گیری بر روی کسب‌وکار مشتریان‌شان دارد، تمرکز کنند.

محاسبه‌های مالیات را به سپیدار بسپارید

محاسبه مالیات بر ارزش افزوده

ارسال صورت‌حساب به سامانه مؤدیان

فایل خرید و فروش فصلی

دیسکت بیمه و مالیات

تحریر دفاتر قانونی

قدرتمندتر کردن خدمات مشاوره و برون سپاری

صاحبان کسب‌وکار نمی‌خواهند تا به جزئیات دقیق حسابداری بپردازند. آن‌ها به مشاوره‌های عملی و تجزیه و تحلیل‌های قابل مصرف نیاز دارند. ترجیح می‌دهند زمان‌شان را صرف بحث با مشاورانشان درمورد مدل‌های تجاری، فرصت‌ها و استراتژی‌ها کنند. با نرم‌افزارهایی که بسیاری از کارهای دستی را به طور خودکار انجام می‌دهند، حرفه‌ای‌ها می‌توانند بر ارائه مشاوره‌های عملی ارزشمند به مشتریان‌شان تمرکز کنند.

دیگر یک مشاور وقت زیادی صرف تلاش از طریق فرآیندهای دستی نخواهد کرد. اتوماسیون به حسابداران و دفترداران کمک می‌کند تا زنجیره ارزش را ارتقا دهند. آنها از طریق جمع آوری اطلاعات مالی و تبدیل آن به راهنمایی‌های قابل مصرف، عملی و خردمندانه، ارزش افزوده را مهیا خواهند کرد. مشاوران و اتوماسیون باهم، تیم بی‌نظیری تشکیل می‌دهند.

مشاوران ظرفیت مراجعه کنندگان را افزایش خواهند داد

مشاورانی که تمام جنبه‌های عمل‌شان را به صورت دستی انجام می‌دهند، ظرفیت خودشان را محدود می‌کنند. با اتوماسیون، کارها زودتر و کم هزینه‌تر تکمیل می‌شوند که فرصتی عظیم به شمار می‌رود و به این معنی است که مشاوران می‌توانند بدون افزایش کارمند، از مراجعه کنندگان بیشتری پشتیبانی کنند.

از اشتباهات معمول حسابداری در کسب‌‎و‌کارهای کوچک بپرهیزید!

یک فرآیند به خوبی می‌تواند از طریق روش‌های دستی انجام شود، اما هرگز با فرآیندی که از نرم‌افزار بهره می‌برد، کارآمدی یکسانی نخواهد داشت. این نرم‌افزارها راه را برای شرکت‌ها باز می‎کنند تا در راهی قدم بگذراند که تاکنون نتوانسته‌اند.

قیمت گذاری مبتنی بر ارزش به استاندارد صنعت تبدیل خواهد شد

اتوماسیون ساعت‌های قابل پرداخت را از بین می‌برد. از آنجایی که نرم‌افزارها زمان تکمیل کار مشتریان را کاهش داده‌اند، ثبات داشتن از طریق قیمت‌گذاری ساعتی، چالشی رو به افزایش خواهد بود. نرم‌افزارها، شرکت‌ها را ملزم می‌کنند تا به سمت مدل قیمت‌گذاری ثابت و ارزش محور حرکت کنند.

این تغییری عمده‌ است و در سراسر صنعت به مشاورانی نیاز دارد تا مشتریان را بر ارزشی که ارائه می‌دهند، در مقایسه با تعداد ساعاتی که کار می‌کنند، متمرکز کنند. به همین دلیل است که براساس پیش بینی دیوید برگشتاین، خدمات مشاوره و برون‌سپاری فرآیند کسب‌و‌کار، به جریان‌های غالب درآمد برای شرکت‌ها تبدیل خواهند شد.

متولدین نسل هزاره به تکنولوژی مدرن نیاز خواهند داشت

نسل جدید با تکنولوژی‌هایی نظیر گوشی هوشمند و نرم‌افزارها، رشد می‌کند. سرعت و بهره‌وری حداقل نیازهای لازم تجارت هستند. بنابراین چرا حسابداری باید ثابت بماند و به عنوان کاری پیچیده و دستی دیده شود؟

از اشتباهات معمول حسابداری در کسب‌‎و‌کارهای کوچک بپرهیزید!


همانطور که نسل هزاره بر تمایلات جمعیت شناختی اثر می‌گذارند، مشتریان شرکت‌های حسابداری و دفترداری توقع یک جریان کاری با کارآمدی افزاینده را خواهند داشت. به منظور برآورده کردن این انتظارات، مشاوران باید خودشان را به‌روز نگه دارند و نرم‌افزارهای قدرتمند را با روش‌هایشان ادغام کنند. با اتوماسیون، قادر خواهند بود تا پاسخگوی تقاضای رو به رشد برای خدمات دفترداری کارآمدتر و مشاوره‌های ارزشمند باشند.

خلاصه

مشاوران می‌توانند برای ارزشمندتر و سودآورتر کردن روش‌‎هایشان نسبت به گذشته، از اتوماسیون بهره ببرند. به نظر شما اتوماسیون چگونه بر صنعت تاثیر خواهد گذاشت؟