بهترین اقدامات مالی کارآفرینان موفق

بهترین اقدامات مالی کارآفرینان موفق


راز یک کسب‌وکار موفق، بزرگ یا کوچک، حتماً میزان سودی که تولید می‌کنند نیست بلکه در حالت کلی روش مدیریت و بازتوزیع این سود است. به همین دلیل است که باید برای پیاده‌سازی اقدامات مالی که امکان دستیابی موفق به این هدف را ایجاد می‌کنند، زمان بگذارید.

در ادامه برخی از اقدامات مالی ذکر می‌شوند که باید امروز اجرا کنید تا از پایداری و موفقیت مالی کسب‌وکارتان اطمینان حاصل کنید.

بازبینی دوره‌ای مسائل مالی

شاید واضح به نظر برسد اما با افزایش مشغله‌های مالی و زندگی، اغلب از این کار غفلت می‌شود. اما برای موفقیت باید روی مسائل مالی تسلط داشته باشید.

هر چقدر هم که در ساخت و اداره‌ی کسب‌وکار باتجربه باشید، طبیعی است که گردش مالی شما دچار افول شود. بنابراین، بازبینی منظم درآمد و هزینه‌ها به شما در کنترل این وضعیت کمک می‌کند.

بیشتر صاحبان کسب‌وکارها و کارآفرینان، به شکل منظم اقدامات مالی کسب‌وکارشان مورد بررسی قرار می‌دهند. برای صاحبان کسب‌وکارهای جدید، این عادت خوبی است زیرا به شما امکان یافتن مشکلات احتمالی و حل‌کردنشان پیش از این که حاد شوند را می‌دهد.

بهترین اقدامات مالی کارآفرینان موفق

سپر دفاعی داشته باشید

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، رخ‌دادن افول در کسب‌وکار اجتناب‌ناپذیر است. هر مالک هوشمندی از این موضوع آگاه است و تمهیداتی برای حفاظت از خودش و کسب‌وکارش در این دوره‌ها می‌اندیشد.

به همین دلیل وقت‌گذاشتن برای بررسی منظم اقدامات مالی و ایجاد یک سپر دفاعی اهمیت زیادی دارد. در بیشتر مواقع این کار به شکل کنار گذاشتن مقداری پول برای پوشش‌دادن ضررهای غیرمنتظره انجام می‌شود. اما می‌تواند به معنی حفظ رابطه‌‌ی خوب با وام‌دهندگان و داشتن امتیاز اعتباری خوب هم باشد.

در نهایت کسب‌وکارهای موفق می‌توانند در دوره‌های سخت دوام بیاورند و از آن سوی طوفان، قوی‌تر و منعطف‌تر بیرون بیایند.

محاسبه‌های مالیات را به سپیدار بسپارید

محاسبه مالیات بر ارزش افزوده

ارسال صورت‌حساب به سامانه مؤدیان

فایل خرید و فروش فصلی

دیسکت بیمه و مالیات

تحریر دفاتر قانونی

ریسک‌های حساب‌شده

برای فاصله‌انداختن بین کسب‌وکارتان و رقبا، باید از محیط امن خودتان بیرون بیایید. هر برند یا کارآفرینی که در سطح جهانی شناخته شده است، در زمانی مشخص مرزهای آنچه که از نظر مالی امکان‌پذیر است را گسترش داده است.

این به آن معنی نیست که سرمایه‌گذاری‌های مسخره کنید یا طوری پول خرج کنید که انگار فردایی در کار نیست. معنی آن ریسک‌های حساب‌شده است. بنابراین در کنار ایجاد یک صندوق برای مواقع اضطراری، کمی از سود را هم برای سرمایه‌گذاری مجدد در شرکت یا بازتوزیع در کسب‌وکارهای دیگر کنار بگذارید.

همیشه در حال یادگیری باشید

به عنوان یک کارآفرین، هیچ‌وقت ساکن نمانید! لحظه‌ای که بی‌حرکت شوید و فکر کنید که بهترین محصول ممکن را ساخته‌اید، همان لحظه‌ایست که مغلوب رقابت خواهید شد. بیشتر کارآفرینان موفق دائماً به دنبال گسترش دانششان و یافتن روش‌ها یا ایده‌های جدید برای پیاده‌سازی در عملیاتشان هستند.

بهترین اقدامات مالی کارآفرینان موفق

چه جست‌وجوی راه‌های جدید برای بازاریابی برای برندتان باشد، چه یافتن توزیع‌کنندگان جدید و چه پیاده‌سازی نرم‌افزارهای حسابداری جدید مانند سپیدار همکاران سیستم، همیشه به دنبال یادگیری و نوآوری باشید.

اهداف، اهداف، اهداف

کسب‌وکارتان را مانند رانندگی از نقطه‌ی الف به نقطه‌ی ب ببینید. اگر ندانید که به کجا می‌روید، احتمالا گم می‌شوید. از هر کارآفرین یا ورزشکار موفق یا هر کسی که او را موفق می‌دانید، بپرسید و احتمالاً می‌بینید که آنها برای تنظیم اهداف مشخص و واقع‌بینانه برای جایی که به سمت آن می‌روند، زمان می‌گذارند. آنها برای موفقیت نقشه‌ی راه تهیه می‌کنند.

در تمام سرمایه‌گذاری‌ها در کسب‌وکار، برای ایجاد یک نقشه‌ی راه برای اقدامات مالی زمان بگذارید. انتظار دارید که پنج سال بعد کسب‌وکار شما از نظر مالی کجا باشد؟ وقتی ببینید که با داشتن اهداف واقع‌بینانه اما چالش‌برانگیز چقدر رسیدن به هدف آسانتر است احتمالاً شگفت‌زده خواهید شد.

به هر حال، بیشتر کارآفرینان و مالکان کسب‌وکارها از داشتن افکار متفاوت با دیگران نمی‌ترسند. اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان به جایی که شما انتظار دارید برسد، برای پیاده‌سازی این استراتژی‌های مالی در روندهای عملیاتی وقت بگذارید.

همیشه راهی برای بهبود کسب‌وکارتان وجود دارد. چه این راه، طراحی اهداف برای پنج سال بعدی باشد و چه استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری مانند سپیدار و دشت همکاران سیستم برای بازبینی وضعیت مالی.

توصیه‌هایی که هر کسب‌وکار جدیدی باید رعایت کند

عرضه‌ی محصول یا خدمتتان و تبدیل‌شدن‌تان به رئیس خودتان، گامی هیجان‌انگیز است، گامی که بسیاری از مردم دوست دارند بردارند. با این حال، مسیر ساختن یک کسب‌وکار موفق مسیری پرپیچ‌وخم است که سختی‌های فراوانی دارد.

اگر به فکر برداشتن گام بعدی در مسیر کارآفرینی هستید، باید تصویر خوبی از بازاری داشته باشید که قصد ورود به آن را دارید.

مخاطبانتان را بشناسید

پیش از شروع به عملی‌کردن ایده‌ها، باید دید واضحی از مخاطبان هدف و مهم‌تر از آن علت نیاز آنها به محصول یا خدمت شما داشته باشید.

باید طیف جمعیتی وسیعی را در نظر بگیرید تا تصویر خوبی به دست آورید. چیزهایی مانند سن، جنسیت، تحصیلات، درآمد و مکان جغرافیایی را در نظر بگیرید. هر چه بیشتر بتوانید مخاطبان هدف را به گروه کوچکی محدود کنید، بهتر است.

زمانی که گروه هدف را شناختید، می‌توانید میزان دسترسی و چگونگی برقراری ارتباط را تعیین کنید.

رقیبانتان را بشناسید

علاوه بر شناخت گروه هدف، باید رقبای بالقوه را هم شناسایی و تحلیل کنید. شناخت بافت بازار و رقبای اصلی باید بخشی اصلی از تحلیل بازار را تشکیل دهد.

با تحلیل رقبا، این که چه کسی سهم بازار را در اختیار دارد و این که بازار چقدر اشباع است، می‌توانید امکان‌پذیری خدمت یا محصولتان را تعیین کنید. اگر بازار هیچ بازیگر اصلی ندارد، عرضه‌ی عمومی ایده‌ی خوبی است. با این حال، اگر بازار چند بازیگر اصلی دارد و شما نقطه‌ی تمایزی ندارید، شاید بهتر باشد دوباره وضعیت را ارزیابی کنید.

کنار هم گذاشتن تحقیقات مشتری و رقیبان با هم به شما تصویر خوبی از بازار می‌دهد. زمانی که این تصویر را به دست آوردید، می‌توانید برنامه‌ای موثر طراحی کنید یا به بوم طراحی برگردید.

بهترین اقدامات مالی کارآفرینان موفق

چه چیزی شما را متفاوت می‌کند؟

در حین تحقیقات، قطعا رقیبان یا محصولات مشابهی پیدا می‌کنید که مشتریان ایده‌آل شما را هدف قرار داده‌اند.

این تحقیقات برای تعیین نقطه‌ی تمایز شما و فاصله‌گرفتن از رقیبان ارزش بسیاری دارند.

آیا شما بیشترین بهره‌وری  هزینه را دارید؟ آیا کیفیت شما بهترین است؟ چه ارزش افزوده‌ای به مشتریان ارائه می‌کنید؟ برای این که ایده‌ی شما موفق باشد، نیاز دارید که روی قسمت منحصربه‌فرد فروشتان تمرکز کنید. به مشتریانتان نشان دهید که چرا ایده یا کسب‌وکار شما بهتر از دیگران است.

آیا از نظر مالی توجیه‌پذیر هستید؟

یک المان کلیدی دیگر که اعتبار ایده‌ی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مباحث مالی عرضه‌ی عمومی است.

از خودتان بپرسید که هزینه‌های موردانتظار برای شروع کسب‌وکار چقدر است؟ سرمایه از کجا می‌آید؟ هزینه‌های جاری چه هستند؟ پتانسیل درآمدزابی کسب‌وکار شما چقدر است؟ این‌ها سوالات بسیار مهمی هستند که باید پیش از عرضه‌ی عمومی پاسخ داده شوند.

برای این که سال‌ها موفق و سودآور باشید، باید تصویری واضح از هزینه‌های کسب‌وکار داشته باشید.

ممکن است در ابتدا این کار کمی سخت به نظر برسد اما داشتن تحلیلی کامل پیش از شروع کسب‌وکار اهمیت زیادی دارد. شروع بدون داشتن تصویر کلی به معنی حرکت به سمت شکست است.

شروع یک کسب‌وکار جدید، دوران هیجان‌انگیزی است اما بدون ریسک نیست. متأسفانه بسیاری از کسب‌وکارها در سال‌های اول شکست می‌خورند و این اغلب به دلیل برنامه‌ریزی ضعیف، جریان نقدی ضعیف  و ناتوانی در درک بازار یا همراهی با آن است. برای این که خودتان را از غم شکست کسب‌وکارتان نجات دهید، کاملاً آماده باشید و تمام اطلاعات مهم را در اختیار داشته باشید.

سپیدار سیستم 10 سال است که به موفقیت کسب‌وکارها کمک می‌‌کند. مالکان کسب‌وکار با ساده‌سازی فرایند حسابداری می‌توانند نظارتی کامل روی مسائل مالی داشته باشند و روی وظایف مهم‌تر تمرکز کنند.